Mijn man is vreemd gegaan met de vriendin van mijn zoon. Ik wil mijn man vergeven, maar ben bang om hem terug te nemen. Wie heeft hierin advies?
Mijn man is vreemd gegaan Hij is 47 en mijn zoon zijn vriendin was 20 jaar. Hij heeft hier heel veel spijt van. Hij wil alles voor me doen om mij terug te krijgen, wil zijn leven voor me geven. Ik vind het zo moeilijk om een keus te maken, maar ik voel diep in mijn hart nog steeds de liefde die eens zo vreselijk hecht was. Ik ben op dit moment nog zo erg in de war dat ik geen keuze kan en wil maken. Mijn man zegt nu eindelijk te weten wat hij mist en dat hij alles voor me wil doen om mij mijn leven weer zin te geven. Ik eis van hem om in therapie te gaan. Ik Wil dat hij zich laat behandelen en dat we uiteindelijk samen in therapie gaan om zo een nieuwe start te maken. Op dit moment woont hij dus niet bij ons thuis. Ik zou zo graag advies willen. Ik weet niet wat ik moet doen. Wie mij kan helpen.
Mijn zoon is erg verstandig en ziet elke dag mijn intense verdriet. Mijn zoon vindt dat we bij elkaar passen en ziet ook het verdriet en intense berouw van zijn vader.
Berouw komt na de zonde, maar wat heeft hij even lekker genoten van die zonde. En nu weer bij mammie terug, die hem toch wel vergeeft..
Arme jij, arme zoon.
Die man zet alle zeilen bij om terug naar de oude situatie
te geraken bij het niets in de gaten hebbend vrouwtje.
Wie weet komt er nog meer boven water.
Dat je zoon zich er zo gemakkelijk overheen zet vind ik niet goedmoedig en verstandig, maar dom en naïf.
Als je ze één keer vergeeft, zullen ze het waarschijnlijk makkelijk weer doen omdat je en vooral jou zoon ze zo gemakkelijk vergaven.
Hoewel iedereen er anders over denkt ( de meesten toch in één richting) moet je je niet laten voorschriven wat te doen. Trek je eigen plan, neem veel tijd en weeg goed af.
Je hebt nu een sterke positie gekregen en mocht je nog een kans willen geven, stel dan duidelijke eisen. Willigt hij die niet in, dan is daar alsnog het gat van de deur!
Als je echt met hem verder wilt dan is een therapie voor hem meer dan terecht. Ga je niet met hem verder dan is therapie voor hem OOK meer dan terecht.
Deze man houdt blijkbaar niet van zichzelf.
Jullie hebben met elkaar afgesproken dat vreemdgaan niet in jullie relatie past, wanneer iemand dit dan toch doet, getuigd van een ontbrekend zelfvertrouwen bij die persoon.
Iedereen maakt fouten,... of jij hiermee kunt leven (het kan verwerken) is iets wat je door de tijd heen zult ontdekken. Meid sterkte!
Heb je ook echte vrienden?
Die jullie kennen? (Persoonlijk.)
Ga met hun praten! En niet met vreemden op Internet.
Sterkte.
Ik zou zeggen zeggen schrappen die vraag, dat de moderators dit goed vinden, suf...
zelf een beslissing nemen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.