Hoe kan liefde ontbreken in een goeie relatie?
Waarom kan je wel intense liefde voelen voor iemand die slecht voor je is en waar je niet mee kunt delen wat je wilt delen, en geen/minder liefde voelen voor iemand die goed voor je is en waar je wel alles mee kunt delen?
Ben net gedumpt door een jongen waar ik een hele leuke relatie met hem had. De liefde voor hem voelde niet zo intens als voor mijn ex (alcoholist/borderliner), zijn liefde voor mij ontbrak helemaal. Vandaar dat het ook uit is.
Ik had nog wel geloof in onze relatie, was aan hem gehecht en dacht dat de liefde ook nog wel intenser zou worden, maar hij gelooft daar dus niet in want hij voelde helemaal niks meer, terwijl hij wel zegt dat ik veel goeds bracht in zijn leven en dat ik op allerlei vlakken zijn exen overtrof in positieve zin.
Ik vind het vreemd hoe 2 mensen die goed bij elkaar passen en veel met elkaar kunnen delen en elkaar geen pijn doen, toch niet (genoeg) van elkaar houden.
Het is voor mij makkelijker te begrijpen dat je van iemand houd die slecht voor je is, dan dat je niet van iemand houd die goed voor je. Maar dat is toch eigenlijk niet logisch?
Als je een leuke relatie met iemand hebt wil je diegene toch in je leven houden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.