Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een gezamelijke vriendin claimt mijn man

Gezamelijke vriendin claimt mijn man. Belt hem ipv mij voor een afspraak.Vraagt hem constant iets op te halen voor hun(ze heeft een vriend)en geen auto en mijn man heeft dat wel, of hij wil komen klussen enz enz.
Ik word totaal buitengesloten en vind het echt vervelend worden. Daarbij als ik wat vraag kan het niet geen tijd,geen zin enz. Maar zodra zij belt gaat hij het liefst nog direct naar hun.Laat zn eten staan,lievelingsfilm hoeft hij opeens niet te zien enz. Daar word je wel jaloers van toch? Of moet ik dit maar gewoon vinden?

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik heb met hem erover gepraat,nou ja gepraat,hij schoot gelijk in de verdediging en ik moet me niet aanstellen. We waren onze gsm,s aan het wisselen (ivm nieuwe gsm)en toen kwam het laatst gevoerde gesprek te voorschijn. Bijna 20 minuten gebeld met haar terwijl hij aan het werk was...dit nummer hebben maar 2 personen ik en zijn beste vriend maar nu zij dus ook.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Nee!
Er zijn grenzen aan hulpvaardig gedrag. Prima om iemand te helpen, maar zodra het claimen wordt is het al over de grens.

Tijd voor een gesprek met je man. En met die vriendin.

Als je man door blijft gaan, zou ik het niet meer verftrouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onterechte min.
Juist als een man in de verdediging schiet en niet vertelt over lange gesprekken vanaf het werk, dan klopt er iets niet. Er hoeft niets aan de hand te zijn, maar vertel in ieder geval open dat je dan contact hebt. Juist het niet vertellen en het er door toeval achter moeten komen, dat klopt niet. E jouw vriendin zal ook jouw vriendin niet meer zijn want ze is niet eertlijk tegenover jou. Achterbaks kontakt met je man. Niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, maar jij denkt dat anonieme minnetjes gewoonlijk een goede reden hebben? Laat het van je afglijden, zonder commentaar betekent zo'n min helemaal niets. Had de minnaar maar moeten uitleggen wat er mis zou zijn aan je antwoord. Dat zelf gaan invullen is verspilde tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja idd SuzyQ, wie weet komt de min wel van de man van Lady2011; weten wij veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SuzyQ: ik erger me aan minnetjes. De enige die kan bepalen of die iets kan met een antwoord is de vraagsteller. Anderen die minnen uitdelen zonder onderbouwing, vind ik echt niet kunnen. Een ieder geeft immers de info die hij of zij kan verstrekken. En al die info bij elkaar, die vaak verschillende meningen, daar kan vraagsteller uit filteren wat er nuttig is.
Je stelt geen vraag maar wil waarschijnlijk wel een reactie.
Beide confronteren met het feit dat je het niet prettig vind en je niet in de slachtofferrol laten dirigeren. Zo van stel je niet aan en doe niet zo kinderachtig. Houd je poot stijf en vraag aan je man of als hij toch gaat klussen, hij de vuile was meteen mee kan nemen. (en gestreken terug he ook de handdoeken) Voor wat hoort wat. Nogmaals laat je niet ondersneeuwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vertelt niet of je met je man hier over hebt gepraat. Dus
praat met hem, helpt dat niet nodig het andere koppel dan uit en vertel ze hoe jij je daar bij voelt, probeer rustig te blijven. Jullie kunnen met z'n vieren een plan de campagne maken hoe het wel prettig kan verlopen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ga dan de confrontatie aan met z,n vieren, misschien weet haar vriend ook van niets. De realiteit is beter dan twijfel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jouw man daar maar al te graag op in gaat, dan zit er iets mis in jullie relatie. Dan moeten jullie samen praten. Niet met dat andere stel. En jouw man moet adequaat reageren. Jouw man is een beetje dom, dat hij dit niet zelf meteen aanvoelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat hoef jij niet goed te vinden.
het is ook vreemd dat hij in de verdediging gaat als je hem er op aanspreek.
dan is hij niet open naar jou toe.
je kan die vriendin er op aanspreken dat je je er niet lekker bij voelt,en haar reactie afwachten.
anders bij haar vriend gaan praten, ik denk dat hij er ook allerminst van gecharmeerd is wat er speeld.
je kan best goed met elkaar omgaan, maar er is zoiets als wederzijds vertrouwen, en daar neemt hij nu een loopje mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dit regelmatig gebeurt, is het helemaal niet raar dat je dat op een gegeven moment vervelend gaat vinden. Als ik kijk naar mijn eigen relatie, zou er wel iets heel dringends aan de hand moeten zijn voordat mijn man weg zou lopen van de gezamenlijke maaltijd. Dat is nou typisch een tijd voor ons samen. Een keer kan zoiets gebeuren, maar constant alles uit je handen vallen en op komen draven als een vriend (M/V) belt is niet echt normaal. En hij doet hetzelfde toch ook niet voor zijn beste vriend, de enige die verder dat nummer ook heeft?

Wat ik nog wel het meest zorgelijk vind, is dat je man zo in de verdediging schiet als je hierover wilt praten. Zeggen dat iemand zich aanstelt, is geen manier om de ander gerust te stellen, maar om de ander zover te krijgen dat ze niet moeilijk doet, om haar de mond te snoeren. Hij maakt het op die manier jouw probleem, alsof hij er zelf niets mee te maken heeft. Heb je hem gevraagd waarom hij zo in de verdediging schiet? Hem verteld dat dat ervoor zorgt dat je je alleen maar slechter voelt?

Dit is in ieder geval iets dat je met je man op moet lossen, niet met die vriendin. Ik zie namelijk dat je zegt 'die vriendin claimt mijn man'. Dat is niet je probleem. Je probleem is wat jouw man doet. Je kunt niet iemand claimen die zich niet laat claimen. Ze dwingt hem niet met een pistool tegen zijn hoofd om tijdens het eten weg te gaan om naar haar toe te rennen. Dat doet hij helemaal zelf. Je hebt geen probleem met haar, maar met hem. Zij is het probleem van haar vriend (die hier vast ook niet blij mee is).

Ik zou hem er toch nog eens op aanspreken, uitleggen hoe jij je voelt, en vragen of hij ook wat rekening met jouw gevoelens wil houden. Als hij weer probeert te doen alsof jij gek bent, signaleer dan expliciet dat het erop lijkt dat hij je de mond wil snoeren. Vraag hem ook gerust of - ook al vindt *hij* het blijkbaar onzin - het hem dan niet uitmaakt hoe *jij* je voelt. Een relatie heb je toch immers samen? En bijvoorbeeld vragen om jou niet met het eten te laten zitten tenzij er echt een levensbedreigende noodzaak is, is echt niet gek.

Als hij echt (in woorden óf in de praktijk) weigert om rekening met jou te houden, dan ben ik bang dat je relatie diep in de problemen zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is 2 voor 12 in uw relatie.
Als er niet nog meer aan de hand is zou ik mezelf de vraag stellen, moet ik nog hiervoor knokken om de illusie bijeen
te houden of is het tijd om afscheid te nemen.

Het kan zijn dat uw man tijdelijk even denkt dat hij weer vrijgezel is en geen verantwoording hoeft af te leggen en even met zijn hoofd in de wolken loopt.

Op die momenten denkt hij met een ander deel van zijn lichaam en dat zijn niet zijn hersens.

Op dit moment zal het goed fout lopen indien u niet ingrijpt en hem tot de orde roept. Heel fijntjes kunt u hem er op wijzen wat jullie samen hebben opgebouwd, en het is nu aan hem om daar mee door te gaan danwel er een punt achter te zetten.
Eerder vermelde creatieve optie,s zijn ook goed uit te voeren. Directe confrontatie met het andere stel, uitnodigen
voor een etentje, spontaan meegaan naar de ,,spoedklus,,
Een kluscursus voor de partner van uw vriendin of de auto uitlenen voor afhaalklusjes etc.

Persoonlijk kan mij het gevoel niet worden weggenomen dat er zich nog veel meer afspeelt of afspeelde op de digitale snelweg. Maar ik denk dat dat voor u geheim zal blijven.

Kortom, indien u verder geen verplichtingen heeft m.b.t.
een hypotheek, kinderen, huisdieren, en andere gedeelde belangen, dan zou ik uitkijken naar een betere relatie.

Laat je tanden zien meid, en bijt van je af.
Vernemen we nog wat het is geworden?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neig hier ook naar, moet ik zeggen. Maar wat ik al vermoedde: ze hebben wel drie kinderen samen. Het is duidelijk geen situatie die kan voortduren, maar het samen kinderen hebben maakt veel alternatieven een stuk minder aanlokkelijk. Zelf vertrekken? En de kinderen dan, achterlaten of uit hun vertrouwde omgeving trekken? Hem eruit schoppen? Hoe leg je uit waarom je papa niet meer in huis wilt hebben? Direct een scheiding gaan regelen? Omdat je vermoedt, maar technisch gesproken niet echt weet dat de vader van je kinderen vreemdgaat? Heel moeilijk geval dit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het begin van de vraag hadden wij geen informatie omtrent
hypotheek, gezinssamenstelling en andere verplichtingen.
Men heeft recht op privacy dus krijgt men antwoord adv
de verstrekte informatie.
Vroeger kon een vrouw geen kant op, maar nu hoeft ze
(na bewezen ontrouw) niet in lengte van jaren bij haar man te blijven. Echter men kan ook de relatie nog een kans geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk snappen wij dat. Van beide kanten. Maar toch zit jij in de gevarenzone. Ik zou beginnen met relatietherapie, waardoor het geheel voor beide partijen misschien duidelijker word en waarna keuzes kunnen worden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Zal zelf wel bezig zijn met een ander?' Hoe meer je vertelt, hoe meer ik denk: code rood, code rood! @sxiopo: mijn reactie was geen kritiek, ik wilde alleen die informatie geven omdat ik begreep dat je die nog niet had. Verder bedoel ik ook zeker niet dat een bedrogen vrouw tot in lengte der jaren bij haar man moet blijven, alleen dat het samen hebben van kinderen het allemaal een stuk ingewikkelder maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Ik wil niet beweren dat iedereen zijn relatie op dezelfde manier moet inrichten als wij dat doen, verre van. Maar in dit geval durf ik te zeggen dat in geen énkele relatie dit normaal gedrag is. Als jullie hier niet op een normale manier over kunnen praten, als je man doet alsof je gek bent, zich gedraagt als een kleuter, wild om zich heen begint te slaan met beschuldigingen aan jouw adres en het excuus dat je 'zeurt' (ofwel ergens echt mee zit) gebruikt om dingen geheim van je te houden, dan kan ik zelfs op deze anonieme afstand zeggen dat er iets heel erg rot is in jullie relatie. Misschien gaat hij vreemd met deze vrouw. Misschien is het technisch gezien (nog) niet zover gekomen. Maar dit is wat ik mensen vertel als ze vragen wat ik versta onder vreemdgaan: op het moment dat je de behoefte voelt om de aard van je contact met een ander dan je partner geheim te houden voor je partner, weet je zelf ook al dat iets aan dat contact de (impliciete of expliciete) afspraken met je partner schendt. En dat is precies wat er - aan de hand van wat je vertelt - aan de hand lijkt te zijn met je man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens wil ik je wel één ding op het hart drukken. Je zegt: "Aanpappen om mn vent te kapen:S" Nogmaals, dit is niet het issue. *Zij* is niet degene die jou trouw heeft beloofd. *Zij* is jou niets verschuldigd. Leg de schuld waar die hoort: bij degene die jou letterlijk iets verschuldigd is, degene die je trouw heeft beloofd, degene die buiten jullie afspraken om contact met haar heeft, degene die geheime gesprekken met een ander voert, degene die doet alsof je gek bent in plaats van rekening te houden met de gevoelens van zijn levenspartner. Zij is het probleem van haar vriend. *Hij* is degene die je vertrouwen beschaamt. Hoeveel er ook wordt aangepapt, je kunt andermans vent niet 'kapen' tenzij hij zich láát kapen. Verspil je energie niet met boos op haar zijn. Daar heb je niets aan, en je zult die energie hard nodig hebben om hieruit te komen met je man. Hetzij om je relatie te repareren, hetzij om op een goede manier (je hebt immers kinderen om aan te denken!) uit elkaar te gaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding