Is iedere vrouw een geboren moeder? Ik voel(de) me namelijk geregeld niet zo'n beste "moeder" dus is dat normaal of juist niet?
Uitleg: Ik koos bewust om al jong (20 jaar) kinderen te krijgen en hou zielsveel van ze maar zolang ik moeder ben weet ik dat ik een aantal zaken anders doe en deed dan andere moeders..ik ben nooit een moeder geweest die bijv. uitgebreide verjaardagen feestjes organiseerde of op school kwam helpen met allerlei activiteiten.. ik was ook geen knutsel- doe-moeder...ook voor de "stief"kinderen kon ik vaak niet zijn zoals ik denk dat ik hoorde te zijn.. afgelopen weekeinde kwam er nog eentje naar huis om een pyjama-party te vieren met 9 vriendinnen en vrienden..het mag allemaal van mij maar ik vind het echt niet prettig al dat gedoe..Ik heb ook altijd moeten werken om ze in ieder geval materieel niets te kort te laten komen dus was er vaak niet als ze thuiskwamen, ze waren al vroeg zgn. sleutelkinderen. Daarnaast draag ik veel verdriet mee en dat hebben ze ook van dichtbij moeten meemaken. Wel kwam ik altijd voor ze op en nog: als er een probleem is op welk gebied dan ook word ik een leeuwin die haar welpen beschermt. Ook al zijn al vaak prima in staat zichzelf te redden. Ik heb gezorgd dat ze allemaal konden doorstuderen, ze werken allemaal en ze zijn heel sociaal en zich prima bewust van normen en waarden..Maar als ik eerlijk ben vind ik nu ze zowat volwassen zijn het veel leuker om kinderen te hebben dan toen ze nog kleiner waren. .. Wie herkent het? Is het raar dat ik me nu soms nog zo schuldig kan voelen? En spijt kan hebben over wat ze ( en ik) mogelijk gemist hebben?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.