Relatie verbreken of voor de relatie vechten?
Mijn vriend en ik hebben elkaar in 2008 leren kennen. Hij heeft mijn vertrouwen in hem geschaad, niet 1x, maar 2x: na onze 3e date in 2008 heeft hij mij aan de kant geschoven voor zijn collega om vervolgens weer met mij om te gaan, omdat het niks werd tussen hen, en vorig jaar 2010 kwam zijn ex opduiken. Het heeft mij uiteindelijk 2 jaar gekost om het voorval in 2008 te verwerken, ondanks dat ik daarna met mijn leven ben verder gegaan.
Mijn vriend blijft volhouden dat ik hem een kans moest geven. Totdat ik vorig jaar na onze 3e date na dat gebeuren in 2008, 3 dagen niets van mij liet horen, omdat mijn gevoel nog niet lekker zat.. Ik kreeg van hem een sms dat het niet werkte tussen ons en legde me er bij neer. Later bleek dat zijn ex was opgedoken.. Ik beleefde het voorval van 2008 weer opnieuw.
Sinds oktober 2010 hebben we het weer opnieuw geprobeerd. Het ging uiteindelijk goed en konden uiteindelijk naar elkaar toespreken dat we een relatie hadden. Alleen missen we die basis van vertrouwen. Ik haal telkens oude koetjes uit de sloot, maak verwijten, ben achterdochtig, etc. Mijn vriend zegt dat ik vooruit moet kijken. Vooral als hij in mijn ogen zich anders dan anders gedraagt, me bijv. vraagt of ik in die 2 jaar gevoelens had gehad voor een ander, sla ik helemaal om.
Totdat ik hem van de week vroeg om zijn wachtwoord van zijn mail. Hij vind dat hij recht heeft op privacy. Maar als je niks te verbergen hebt en mij het vertrouwen wil geven.. Wie heeft er nou gelijk?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.