Als je weet dat iemand drinkt om te vergeten hoe kan je die persoon dan helpen.
Die persoon heeft een rot huwelijk met mishandeling achter de rug en nog niet zolang geleden vader verloren.
Deze persoon is nog steeds bezig alles te verwerken maar het lukt niet.
Drinkt elke dag een fles wijn leeg om niet te dromen en te kunnen slapen.
Hoe zou ik kunnen helpen zonder hulp van buiten af want dat wil diegene niet.
We zijn elkaar heel erg dierbaar en kunnen elkaar alles zeggen maar het lukt me niet om er een halt aan toe te roepen.
Toegevoegd na 15 minuten:
Door de weeks wordt er alleen s`avonds gedronken en in het weekend word er eerder begonnen.
Ik ben bang om de band kwijt te raken als ik andere mensen (instanties) er bij betrek.
Toegevoegd na 19 uur:
Bedankt voor alle antwoorden, zal iets meer vertellen het gaat om mijn zusje. ze is gescheiden en heeft heel erge moeite met het weer binden. ze is na de scheiding begonnen met drinken en elke keer is er wel een excuus om niet te stoppen, we hebben een hele goeie band en kunnnen overal over praten ze neemt ook alles van mij aan, alleen hier lukt het haar niet om met mij mee te gaan ze wet dat het een probleem is. ik wil haar ook niet in een situatie dwingen dat ze straks gaat liegen tegen mij. ik luister altijd naar haar en ze verteld me van alles maar ze kan het gewoon nog niet los laten, eenzaamheid, rouw verwerking, en nog veel meer problemen.
Ik zou zo alles voor haar willen doen alleen dat gaat inderdaad niet als ze het zelf niet wil.
Ze weet dat ik het er ook moeilijk mee heb.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.