Kan je, als minderjarige, mensen ontmoeten die niet uit je directe omgeving zijn, en eventueel meerderjarig zijn?
Hallo, ik ben een jongen van 17 jaar en merk dat ik overal heel graag gezien word, maar ik heb nooit een echte hechte vriendschap noch een serieuze relatie. Ik heb 2 hele lange relaties gehad met meisjes van mijn leeftijd. Deze relaties zijn beide gestopt omdat ik graag meer in een relatie wil opbouwen als hoe een traditionele 17-jarige dat ziet. Bij vriendschappen bots ik ook steeds op het feit dat iedereen in mijn directe omgeving (school, vorige school, dorp) het leven op een puberse manier opvat.
Als gevolg van me nergens op mijn plaats te voelen ben ik ook een jaar blijven zitten. Dit ondanks het feit dat ik zeker niet dom ben of ongemotiveerd.
Mijn vraag is echter of het mogelijk is van ergens mensen te vinden met hetzelfde 'probleem' of mensen die gewoon wijzer zijn en dus waarschijnlijk ouder.
Ik zou graag buiten komen, alleen vind ik het in de clubs waar mijn leeftijdsgenoten heen gaan totaal niets voor mij.
Wat het ook helemaal moeilijk maakt is dat ik nu een zeer serieus iemand lijk wat totaal niet klopt :)
Zoals ik al zei word ik op mijn school heel graag gezien door mijn enthousiasme en humor. Ik ben gewoon op zoek naar mensen die beter bij me passen.
De leeftijd maakt op zich niet zoveel uit, al werd mij al veel verteld dat ik verder zit voor mijn leeftijd.
Ik vind dit tekstje eigenlijk ook niet echt geslaagd maar hoop toch dat er iemand is die raad weet.
Alvast bedankt
Gillis
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.