Gaat het eenzame gevoel nog over na verloop van tijd?
na een relatie van 11 jaar samenwonen, woon ik nu sinds een half jaartje alleen.
Ik heb momenteel een lat-relatie, waar bij mijn parter aangeeft niet of nog lang niet samen te willen wonen door de scheiding uit zijn verleden.
Ik heb hier wel begrip voor, maar heb elke keer steeds last van de omschakeling als ik weer thuiskom na het weekend.
Ik denk nog geregeld terug aan de tijd van mijn vorige relatie, niet dat die op het laatst nog goed was, maar puur vanwege dat warme gevoel. het thuiskomen en dat de lichten al aan zijn en er iemand thuis is, of bv dat je binnenkomt en je ruikt al lekker eten wat op staat.
Ook lijkt het net doordat ik alleen woon, de kontakten veel afstandelijker lijken te zijn dan voorheen.
ik zeg niet dat ik altijd sta te kijken op bezoek van en naar schoonfamilie, maar op het moment dat het er niet meer is wordt het wel heel stil.
Ik spreek eens een keer met die vriendin af of met de andere vriendin, een keertje dit of dat en toch voelt het een stuk eenzamer.
voorheen had je samen nog wat te delen, je kwam van bv visite af maar kwam toch nog samen thuis. Nu lijkt alles afstandelijker daardoor omdat ik vaker alleen ben dan voorheen. Ook hebben mensen om mij heen het te druk met hun eigen leventje/ gezin of wat dan ook.
Het is niet zo dat ik mij verveel, ik kan me prima alleen vermaken, maar toen ik nog samenwoonde was het echt genieten om alleen thuis te zijn, maar dan kwam er nog iema d thuis later op de avond. Nu is dat niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.