Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tonen hoger opgeleide mannen hun verliefdheid anders als lager opgeleide mannen?

En dan bedoel ik bijv het verschil tussen een ingenieur en een schoonmaker. Er vanuitgaant dat ze allebei even jong zijn ong 30).

Toegevoegd na 27 minuten:
en ze hebben dat nog niet tegen het meisje gezegd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
735

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan, maar het hoeft niet.

Aan het einde van één van onze eerste dates fluisterde mijn man een sonnet van Shakespeare tegen me. Dat is iets dat een schoonmaker natuurlijk ook zou kunnen doen, maar de kans is kleiner dat de laag opgeleide schoonmaker tijdens zijn leven überhaupt uitgebreid in contact is gekomen met Shakespeare-sonnetten.

Onze levenservaring is een vormende factor voor hoe we onze gevoelens kúnnen uiten. Dan gaat het zeker niet alleen om opleidingsniveau, maar dat is ook wel een factor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, dat denk ik niet, liefde is liefde en heeft niets te maken met een opleiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk gezegd vind de overige antwoorden nogal "politiek correct" hoor....
Ik denk dat er zeker een verschil in zit! Het opleidingsniveau zegt zo ontzettend veel over een persoon, niet persé over de intelligentie, maar ook over het vermogen om vooruit te denken, met de toekomst bezig te zijn. Een ingenieur zal vaker (niet altijd natuurlijk) over dit vermogen beschikken dan een stratenmaker.
Alleen al dat gegeven zal ervoor zorgen dat de emoties ook anders getoond worden. Dus ja, ik denk wel dat je verschillen zult vinden, als je de 2 groepen naast elkaar zet.
Waarom je zo in hokjes zou willen denken, is me echter een raadsel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neen. Primaire gevoelens worden ook primair geuit.
Dus hansworst de directeur en meneer de plantsoendienstmedewerker doen hetzelfde als ze verliefd zijn.
Echter nature(aangeboren) en nurture(aangeleerd) kan in de 1eerste 4-5 levensjaren van belang zijn hoe later o.a. verliefdheid geuit wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat alle mannen hun verliefdheid anders tonen. Er zullen misschien best verschillen zijn, maar uiteindelijk heeft intelligentie niet veel te maken met het uiten van de liefde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de verschillen in temperament, uitingsvermogen ed groter zijn en minder afhankelijk van het opleidingsniveau.

Want... hoog opgeleide mannen kunnen misschien beter plannen en vooruit denken maar juist in de liefde kunnen ze net zulke domme/impulsieve acties plegen als alle anderen

..... zwaar verliefd huis en haard verlaten voor de nieuwe vlam bijv.......

........... bij een glimlach van een prachtige vrouw gelijk denken dat zij net zoveel interesse heeft als hij.....
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Als ik een man leuk vind dan zit dat niet altijd in een opleidingsniveau. Het is in alle gevallen zo dat de vrouw kiest. Jij hebt de man al toegestaan in je nabijheid. Het aanraken en graag bij elkaar zijn is een indicatie dat het goed mag komen. Je voelt het wel aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding