overbezorgde ouders, hoe ga je ermee om?
Mijn ouders zijn altijd al overbezorgd geweest. Dat is best, want daar leer je mee leven. Alleen begint het op latere leeftijd steeds meer aan mij te knagen. Waarom ze soms zo pietlullig zijn. Zie hier de volgende situatie: zoals de meeste ervan op de hoogte zijn, er is zojuist een nieuw spel op de markt. Ik met plezier bestellen en wachten tot het spel er is. Mijn vader loopt binnen pakt het spel en zegt dat ik het pas mag spelen als ik geld op mijn rekening heb. Nou das logisch toch? Nee...wat blijkt: mijn moeder heeft mijn vorige salaris op mijn spaarrekening gezet waardoor ik nog 10 euro op mijn rekening had. Nu wilt ze geen geld overzetten tot ik mijn nieuwe salaris heb ontvangen. Ik weet niet wat te doen, aangezien discussie voeren hen tot irritatie leid. Ze willen me leren geen dingen te kopen als ik het geld er niet voor heb(niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is). Dat is allemaal leuk en mooi, als ik 12 was ja. Ik ben 19 en weet dondersgoed hoe ik met geld om moet gaan. Dit is hetzelfde als iemand een cake geven, en zeggen dat hij hem pas over een week mag opeten. Kan iemand mij uitleggen hoe ik door kan dringen tot mijn ouders? Bij voorbaat dank.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.