Sinterklaasgekte, Is hier iets tegen te doen ?! Lees de uitleg !
Bij mijn schoonfamilie wordt uitgebreid Sinterklaas gevierd en ik word er helemaal gek van ! De Sinterklaas liedjes staan bijna iedere dag al aan. Ik moet mee kijken met het Sinterklaasjournaal, elke week word mij gevraagd of ik mee wil doen met zwarte piet spelen bij de basisschool in de buurt of de voetbalclub. Ik word er helemaal moe van om telkens nee te zeggen. Ik haat de "goede ouwe man". Ja het zit echt diep inderdaad haha.
Maar ik ben 22, mijn vriendin is 21 er zijn daar geen kleine kinderen in huis. Er toch moet alles gevierd worden. Ze vinden het allemaal zo leuk. Ik weet het, je kan niet alles leuk vinden aan je schoonfamilie dat moet je ook niet willen. Maar ik moet toch wel 1 jaar nee kunnen zeggen tegen St. Nicolaas. Ik doe al 6 jaar mee, nu vind ik het eigenlijk wel genoeg.
Ik hoop op goed advies.
Toegevoegd na 12 minuten:
Mijn vriendin vindt het zelf wel leuk, maar voor haar hoeft het zelf ook niet zo overdreven... zegt ze..
Maar het punt is nog een beetje om het nog wat uit te breiden. Haar vader is ziek ( ME ) en dit is hetgene waar hij eigenlijk het hele jaar naar uitkijkt. Sinterklaas.
En ik gun hem dit plezier ook van harte ! maar ik word er zelf nu wel heel erg moe van en begin ook echt een hekel te krijgen aan sinterklaas.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.