Wat is de beste manier om mij op te stellen tegenover mijn nieuwe partner?
Mijn vorige relatie heeft mij ontzettend onzeker gemaakt, omdat die kennelijk verbroken is door o.a. mijn onzekerheid en gebrek aan assertiviteit en het vertrouwen daarin dat dit geen consequenties zal hebben.
Nu in mijn nieuwe relatie geeft mijn partner aan het fijn te vinden dat ik niet zo'n moeilijke vrouw ben, maar ik begin steeds meer angst te krijgen dat dit op den duur wel een probleem is. Ik ben al veel assertiever dan voorheen, maar ik ben wel iemand die mij makkelijk aan kan passen.
Ik hoorde laatst op het werk dat een vrouwelijke collega het niet leuk vond dat haar man niet jaloers reageerde nadat ze samen met een vriend van hun iets ging ondernemen.
Ik weet nu niet zo goed in hoeverre ik dingen moet laten merken mbt jaloezie bv. Want een jaloerse vriendin daar zit geen man op te wachten, maar geen jaloezie tonen ( omdat ik altijd alles begrijp en weet dat het toch niks voostelt) leid er misschien toe dat hij denkt dat ie mij alles kan maken op den duur, omdat het mij toch allemaal niks uitmaakt. Om maar even een voorbeeld te geven.
Ik ben bang dat mijn altijd begrijpende houding ( t.o.v. verschillende dingen) misschien leid tot geen respect voor mij en uiteindelijk weer leid tot niet interessant meer te zijn.
Is het nu nodig om altijd maar te laten zien aan andere dat ik het vrouwtje ben, of als er vertrouwen is tussen mij en mijn partner is dat dan niet nodig?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.