Wat kan ik terug zeggen op die vervelende dingen?
Mijn vader kraakt me vaak af en heeft commentaar op mij. terwijl hij het zelf ook niet doet of zegt dingen die me totaal niet interesseren. bijv. ik had een deur open laten staan, kreeg commentaar op, nog geen sec later laat ie zelf de deur open staan. Krijg ook vaak te horen ik me ergens niet mee moet bemoeien, terwijl hij zelf echt overal mee bemoeit, zoals laatst toen zei mijn vader tegen mijn broer dat hij zijn was moest opruimen, terwijl mijn vader nog meer was had liggen, ook niet echt eerlijk. Zegt mijn moeder dat dus, krijgt ze te horen dat ze zich er niet mee moet bemoeien, zeg ik dus van nou ze heeft wel gelijk, krijg ik datzelfde te horen, later dacht ik dat ik gewoon moest zeggen dat als ik me niet meer met hem mag bemoeien, hij zich ook niet meer met mij mag bemoeien en ik niet meer naar hem luister en dan gewoon de rest van de dag te negeren. Of als ik even beneden ben en hij zit op de bank en hij een doekje nodig heeft omdat ie een vieze neus heeft en dan vraagt ie mij of ik ff een doekje kan pakken voor hem..alsof ie dat zelf niet kan, ik pak ook zelf een doekje als ik een nodig heb. Wat moet ik daar nou mee? Heb al eens gedacht om een gesprek aan te gaan, maar ik denk dat dat alleen nog maar erger word. Vriendin van mij zei een keer dat ik met een tegenvraag moet komen, dus antwoorden met waarom dan niet en hoezo dan en waarvoor....dit zijn nog maar een paar voorbeelden, maar zo gaat het de hele dagen door en ik word er alleen maar onzekerder van.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.