Hoe kan ik mijn dochter aansporen om aan haar huiswerk te gaan zitten?
Mijn dochter is (bijna) 11 jaar en zit in groep 7. Ze heeft zo nu en dan huiswerk. A.S. vrijdag heeft ze een toets voor aardrijkskunde en geschiedenis. Maar ze heeft er gewoon geen zin in. Ze gaat liever voor de TV liggen. Ik heb al de afspraak met haar gemaakt dat ze 's middags mag doen wat ze wil, dus buiten spelen of TV kijken. Maar dat ze 's avonds aan haar huiswerk moest gaan zitten. Al is het maar een half uurtje. Dus vanmiddag zat ze ook voor de TV. Maar vanavond ging ze dus ook voor de TV liggen. Ik confronteerde haar ermee over de afspraak die we hadden. Ze haalde gewoon haar schouders op...En toen ik er nog eens boos om werd en zei dat ik het met haar lerares ging bespreken zei ze gewoon ' Nou en'. Ze heeft er heel vaak gewoon geen zin in. Hoe spoor ik haar nou toch aan om er aan te beginnen zonder meteen een boos gezicht en gezucht. Want hoe moet dat straks op de middelbare school?
Je wilt zo graag dat het op een leuke manier gaat en sommige kinderen hebben gewoon maling eraan. Maar niet opgeven en wanhopen hoor.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.