Wat kunnen we doen zodat mijn dochter van 10 zich eens alleen gaat bezighouden.
Ik geef mijn dochter de kans haar te vervelen(wat niet moeilijk is)om haar de kans te geven zelf iets te ontdekken. Tijdens verveling worden soms de beste ideeen bedacht, niet..Ondanks dit loopt ze zich toch alle dagen te vervelen. Regelmatig mag ze op pc daarbij geef ik soms wat tips vb zoek eens op 'wat te doen als ik me verveel' en dergelijke. Verder werken we af en toe samen in de tuin of in de serre of doen we samen iets anders. Dit omdat ik dit leuk vind maar ook omdat ik hoop dat ze op die manier geprikkeld raakt en eens zonder mij iets gaat doen. In het kort het is net of ze zich zonder mij of mijn vriendin niet kan bezighouden.
Wat achtergrond info:
Het is nog maar sinds enkele maanden ze bij ons inwoont. Ze is van bij haar mama bij ons komen wonen. Ze voelde zich er niet gelukkig en haar mama wist zich niet echt geen raad meer. Het meest van de tijd vond de mama haar zoals ze zelf zei onbehandelbaar.
Voor de tijd dat mijn dochter mijn ons inwoonde zag ik haar elk weekend. Ik was mij bewust dat ik toen ook niet het hele weekend tijd aan haar mocht besteden. Dat heb ik dan ook niet gedaan. We hebben verder nog een dochter van ruim 1 jaar.
Beide van mijn dochters doen het goed samen.Het is niet zo als ik aandacht geef aan de jongste de oudste er dan tussen komt. Van begin af aan is de oudste betrokken geweest.
Allemaal helpen we een handje in het huishouden,samen eens kuisen maar ook samen koken en dergelijke maar o wee eens alleen iets doen.. iemand raad?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.