Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een homofiel koppel/echtpaar kinderen krijgen?

In jouw mening. Ben er zelf niet helemaal uit. Denk niet dat het in het belang van het kind is om bij een homofiel echtpaar op te groeien. Maarja wil ook niet die mensen de kans ontnemen om kinderen op te voeden.
Denk toch dat het belang van het kind bij mij zwaarder weegt.

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (26)

Als ze een kind adopteren, is het wellicht beter af dan zonder ouders op te groeien.

Ik zie overigens niet waarom de zorg slechter zou zijn. Ik zou alleen maar zeggen dat de zorg 'anders' is. Bovendien kun je niet zo maar adopteren; je ondergaat een hele screening. Heterokoppels worden niet gescreend. Misschien is het dus zelfs wel beter...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als ze kinderen uit Afrika o.i.d. adopteren hebben die kinderen het nog altijd beter bij een homokoppel dan waar ze vandaan komen. Dus dan mag het van mij.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Hoewel ik kinderen alleen maar interessant vind zo gauw ze op zichzelf wonen. Zou mijn vriendin/partner/echtgenote/whatever van mij best een kind mogen krijgen...

Daarbij denk ik niet dat het aan jou is om te bepalen wat in het belang van het kind het beste is...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Belangen van het kind wegen natuurlijk het zwaarst! Maar ik zie absoluut niet in waarom een stabiel homoseksueel paar geen kinderen zou kunnen opvoeden. Het feit dat je niet zowel een vader als een moeder hebt? Blijkt in de praktijk heel weinig uit te maken. Het enige echte probleem wat ik kan bedenken is dat die kinderen misschien gepest zouden worden ofzo, maar dat vind ik een hele laffe reden om het allemaal maar te laten. Dit moet gewoon sociaal geaccepteerd worden en dat kan alleen maar als mensen laten zien dat het gebeurt, dat het goed gaat, en dat er niks mis mee is.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik denk niet dat het kwaad kan voor een kind om bij homofiele ouders te wonen. Denk dat zij ook best in staat zijn om een kind op te voeden. Een kind zal echt niet zomaar homo of lesbi worden als hij of zij homofiele ouders heeft, je word immers geboren als homo of lesbi en niet gemaakt......
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja, ik ziet het probleem niet.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja, geen probleem.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik denk dat het belangrijker is om te stoppen met het specifiek benoemen van groepen als 'hetero', 'homo', 'lesbienne', 'Bi' etc. Wanneer iemand van iemand houdt en een relatie heeft, dan is er de mogelijkheid om te trouwen. Als men getrouwd is, gaat voor veel maatschappijen vaak de volgende stap: Kinderen een rol spelen. Er zijn mensen die kinderen krijgen terwijl ze dit eigenlijk niet horen te doen (verkeerde levensstijl, onvoldoende mentale vermogens, etc) en er zijn mensen die geen kinderen kunnen krijgen terwijl ze het heel graag zouden willen.

Mag een echtpaar kinderen krijgen? Ja.
Een 'homofiel' koppel mag ook kinderen krijgen (dan wel zelf via inseminatie, dan wel via adoptie), zolang ze het kind met de juiste normen en waarden opvoeden. Immers, wanneer je uitgaat van het grondbeginsel dat homofilie aangeboren is, zal een kind dus niet homofiel gedrag gaan vertonen omdat hij/zij toevallig homofiele ouders heeft. Daarnaast zal het waarschijnlijk een betere tolerantie voor verschillen in de samenleving verkrijgen, omdat de eigen thuis situatie een niet alledaagse is.

Er zijn veel mensen die eigen normen en waarden verwarren met de belangen van het kind:
Nee, een paar van gelijke sexe moet geen kinderen krijgen want da's vies. (euh, en als jij een kind krijgt, is het dus niet vies?)
Nee een paar van gelijke sexe moet geen kinderen krijgen want dan leert het verkeerde relatie situaties...(dus ouders die 'hetero' zijn, maar snel scheiden omdat 1 toevallig zich altijd in een 'hetero' keurslijf heeft gehuld is beter?)
Enzovoort enzovoort.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Er is zoveel niet in het belang van het kind, maar het allerbelangrijkste voor een kind is een stabiele omgeving en een rustige relatie. Ik kan mij goed voorstellen dat kinderen van gescheiden ouders achteraf liever bij een gelukkig homo-paar hadden gewoond.

Maar wellicht hebben kinderen van een gescheiden homo-paar wel gewoon dubbel-pech, ik zou het niet weten.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als je kijkt naar de beroemdheden kijkt is het gewoon normaal dat kinderen worden geadopteerd. Landen zoals Afrika, India, en nog meer arme landen staan dat gewoon toe.

Lijkt me heerlijk leven. Zo van de straatstenen in een G2 prive jet naar je penthouse in New York. Niks mis mee!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Lijkt me geen probleem.

Je viert alleen geen moederdag of vaderdag maar
moedersdag of vadersdag :-)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Slechte vraag, natuurlijk mag en kan dat. Wat heeft seksuele voorkeur in vredesnaam met het opvoeden van een kind te maken. Is die er altijd bij in de slaapkamer of zo?

Toegevoegd op 12-05-2009 17:41:43
Slechte vraag bedoel ik trouwens niet maar meer dat het iets is wat niet ter discussie zou moeten staan.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Absoluut mogen ze dat. Zie er geen probleem in.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Absoluut! Er zijn net zoveel ´gangbare´ heterokoppels als homokoppels die hun kinderen (al dan niet op een biologische manier verkregen) verkloten, mishandelen, verwaarlozen, enzovoorts. Evenals allebei de koppels hun kinderen even goed kunnen opvoeden.
Het belangrijkste is natuurlijk hoe het kind terecht komt, maar waarom zou het kwaad kunnen? Het zijn gewoon 2 mensen die van elkaar houden en die van het kind houden. Meer heb je niet nodig lijkt me :)

Het hoeft trouwens niet altijd door adoptie plaats te vinden; een mannenpaar en een vrouwenpaar kunnen ook samen kinderen nemen: 1 man en 1 vrouw gaan dan door kunstmatige inseminatie kinderen krijgen. Mijn oom heeft dat gedaan, het zijn mooie, gezonde, vrolijke, lieve, en normale kinderen.

Trouwens, ik ben ervaringsdeskundige ;) en als ik eerlijk ben: I turned out fine.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Aangezien het hier gaat om het achterlaten van een mening, wil ik zeggen dat ik er fel op tegen ben om kinderen onder te brengen bij homofiele koppels.
Ik wil niet zeggen dat kinderen meer kans van slagen hebben bij normale koppels, maar vind wel dat ze die mogelijkheid moeten hebben. Het vader en moeder geval hoort nu eenmaal bij de opvoeding van een kind.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja, ik vind absoluut dat dit moet kunnen. Dat je homo bent zegt namelijk niks over de ouder die je kunt zijn voor het kind. En een man-vrouw ouderschap geeft zeker geen garantie voor geluk voor het kind. Er bestaan ook slechte ouders die man-vrouw zijn. (een homofiel echtpaar kunnen ook 2 vrouwen zijn) Het belangrijkste voor kinderen is duidelijkheid, stabiliteit en veiligheid en vooral veel liefde. Het maakt verder niet uit door wie dit gegeven wordt.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als ze het samen klaarspelen om een kind te maken, dan mogen ze het houden...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik denk dat ieder koppel dat voor zich moet uitmaken. Ik geloof er heilig in dat koppels van een gelijk geslacht kinderen kunnen hebben, opvoeden e.d Het zal de kinders aan niets ontbreken, spullen liefde een warm nest... Maar als ik naar mezelf kijk dan heb ik heel bewust de keuze gemaakt om een kind niet in die situatie te willen plaatsen. De huidige maatschappij is al heel hard tegen koppels van het gelijke geslacht zelfs tegen hetero koppels met een afwijkende levensstijl. Wil ik een kind bewust die achterstand meegeven ... nee. Laf? misschien, maar ik zie een kansarm kind liever in een omgeving waar hij niet met een achterstand wordt opgezadeld. Tegelijkertijd begrijp ik wel dat andere kop[pels die keuze wel maken omdat de kinderwens zo veel groter is. Ik heb voor mezelf die keus gemaakt , hoe veel pijn het me ook doet want ik ben gek op kinderen maar ik zou mezelf nooit meer kunnen aankijken als ik een kind dat zou aandoen.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik met het eens met Smiley-D EN de vragensteller... MAAR:
Ik zou er echt alles voor doen om mijn tijd terug te draaien en dan te mogen kiezen voor ouders met een gelijke geslacht, die te minste een kind(je) kunnen waarderen, liefdevol opvoeden en een veilig nest bieden!

Het is duidelijk dat het een moeilijke en verantwoordelijke "vraag/beslissing" is... De wereld is bikkelhard, maar er is NIETS zo mooi als liefde in een gezin en dan maakt het volgens mij niets uit "hoe het plaatje" eruit ziet!

Goeievraag!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Tja, dit is weer een heel moeilijk geval. Ik kan me voorstellen dat er kinderen zijn die het beter hebben bij een liefdevol homo-stel dan bij een liefdeloos heterostel.

Aan de andere kant moet ik er echt niet aan denken zelf op te moeten groeien bij een homo-stel. Ik zou dan toch iets missen. Sommige vragen leg je nu eenmaal liever en makkelijker bij je moeder neer en voor andere dingen is juist de vader weer handiger, het vult elkaar mooi aan.

Of het in het belang van het kind is weet ik ook niet. Ze zullen ongetwijfeld in het begin erg gepest worden, dat is kinderen eigen: Haha, jij hebt lekker 2 mama's, maar ja, nogmaals, homo's hoeven per definitie niet slechter te zijn in het opvoeden van een kind.

Persoonlijk zou ik als ik een kind ter adoptie zou aanbieden het niet aan een homo-echtpaar willen afstaan.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Natuurlijk is dit geen enkel probleem. Vanzelfsprekend zal het homostel later moeten uitleggen waarom het kind twee vaders of twee moeders heeft, maar onderzoek toont aan dat kinderen dit prima begrijpen en hier op een goede manier mee omgaan. Hier kunnen veel "volwassen" mensen nog van leren!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Waarom zou een kind lijden onder het feit dat het opgroeid bij een homofiel echtpaar? Omdat het niet homohuwelijk niet aan de Norm voldoet?
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ha, die Deboender;

Ik vind het belangrijkste dat een kind ten minste één maar beter nog twee verantwoordelijke en liefdevolle opvoeders heeft. Dat hoeven lang niet altijd de natuurlijke ouders te zijn; twee mannen of vrouwen die samen een goede vaste relatie hebben kunnen dat in mijn ogen minstens zo goed als de meeste heteroparen.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Stel je zelf eens voor hoe je het zou vinden als je alleen 2 pappa's had en 99 van de 100 pappa en mamma hebben. Ik zou mij persoonlijk erg rot voelen. Dus ik vindt dat het niet mag omdat het je het kind onrecht aandoet. Als het kind 18 is en wordt aangenomen door 2 homofielen vind ik het anders, tenzij de 18-jarige het niet wil.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik snap niet waarom mensen hier altijd zo moeilijk over doen. Waarom maakt het uit wat hun seksuele geaardheid is? Gaat het niet ten eerste om het kind zelf, hóe hij/zij wordt opgevoed?
Er zijn ook genoeg gezinnen waar er de biologische moeder en vader hun kinderen NIET goed behandelen. Moeten we dan door de vingers kijken omdat het een "normaal" gezin is? Ik vind van niet. We moeten geen onderscheid maken. Het gaat hier dan totaal niet over kansen ontnemen, maar juist het kind een kans geven.

Toegevoegd op 15-05-2009 09:34:54
Daarbij wil ik nog even zeggen;
(??) jaar terug was het uit den boze om op hetzelfde geslacht te vallen. Nu kunnen homofiele paren trouwen. Denk je niet dat (??) jaren verder het ook 'normaal' wordt dat homofiele (echt)paren kinderen adopteren?
Is dit allemaal dan geen hokjesgedachte? Denk breder.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing