Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er een bepaalde psychologie achter kinderen die hun ouders bij de naam noemen ipv mama of papa?

Ik heb af en toe kinderen gekend die hun biologische vader of moeder waar ze bij opgroeiden niet mama of papa noemden maar bij de voornaam noemden. Ik vond dat altijd intrigerend, en heb tot op heden niet begrepen waarom een kind dat doet, omdat de meeste kinderen toch gewoon papa of mama zeggen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Er zijn ouders die graag hebben dat hun kinderen hun naam gebruiken. Die horen liever geen papa of mama ik zelf vind dat ook vreemd maar er zijn nog al wat ouders die daar zo over denken.
5 jaar geleden
Het zal geen bepaalde psychologie zijn. het zeggen van mamma begint met de mummel-geluidjes die baby's bij het opgroeien maken en als het gemummel gaat lijken op mamma wordt het tijd om de andere eenvoudige klanken van pappa aan te leren.
We leven in een tijd, dat we mensen niet steeds aanspreken met U maar met jou, dat we onderwijzers en leraren aanpreken met hun voornaam en ook veel ouders vinden het OK als ze door hun kinderen bij de voornaam worden genoemd. De kleinkinderen zeggen tegen opa en oma ook niet meer U maar jij en soms zelfs opa Jan en Oma Truus (want ze hebben ook meestal twee opa's en twee oma's en moeten duidelijk zijn).
Gewoon een ontwikkeling door de tijd heen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing