Mijn dochter (over 3 weken 5jr) is nog steeds niet zindelijk? Alles geprobeerd, iemand de gouden tip?
Zoals beschreven, (bijna) alles geprobeerd: positief stimuleren, stickers, cadeaus, medisch onderzocht (alles is oke!), plasklas via ziekenhuis, fysiotherapie, negeren, plashorloge etc etc. Maar niets helpt. Ze plast (gelukkig alleen plassen) nog steeds compleet en veelvuldig in haar broek. ('s nachts wel droog overigens, vanaf dag 1 :S) Ze vind het niet vies en het boeit haar geen biet. Na 2+ jaar ben ik die zeikgeur letterlijk en figuurlijk zat (laat ik/laten we niet aan haar merken). En de abnormale stapel onderbroeken (lees 60+ stuks) ook. Jonger zusje begint nu ook interesse te tonen maar dat durf ik door dit hele debacle niet aan.
Dus kortom is er iemand die dit ook heeft gehad en heeft nog een goeie tip? Of iemand die er nog steeds in zit en wel de gok aandurfde met een jonger broertje/zusje?
Dat scheelt veel frustratie, werk.......
Sommige dingen kun je niet afdwingen. Dat kan zelfs leiden tot stress, waardoor het plassen in de broek in stand wordt gehouden.
Trouwens, veel kinderen zijn op die leeftijd nog niet zindelijk. De meeste kids in de nacht niet, maar uitzonderingen bestaan.
Ik zie het probleem niet. Mijn dochter was pas met 6 jaar dag en nacht zindelijk.
Het kind van mijn zus is 8 jaar en dat gaat ook nog heel vaak fout.
Mijn moeder had tot een jaar of 13 nog vaak ongelukjes. Wie weet is het genetisch.
En op de scholen waar ik gewerkt heb, gaat het bij veel kleuters mis. Genoeg ook nog in groep 3......
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.