Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Volgens mij helpt het inderdaad als je kind niet uit een enorme driftbui kan komen. Het kind schikt niet alleen wat op zich al kan helpen. Daar zou je ook andere methodes voor kunnen gebruiken. In het gezicht blazen bijvoorbeeld. Maar als een kind letterlijk oververhit raakt, werkt afkoelen echt. Je temperatuur neemt af en de kans dat het kind weer tot z'n positieven komt. Persoonlijk vind ik dat je een kind daarna moet troosten en uitleggen indien mogelijk dat het geen straf was, maar dat je hem wou helpen. Wel eerst even wachten tot ie weer echt aanspreekbaar is anders landt het natuurlijk niet.

PS Doe het alleen maar als je zelf overtuigd ben dat dit het laatste redmiddel is wanneer je kind er zelf niet uit kan komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Een koude douche werkt nog steeds ook in deze tijd. Sommige kinderen kunnen zo drifig worden dat ze er zelf niet meer uitkomen. Een schrikreactie met een plens koud water of een koude douche doet dan nog steeds wonderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb het ooit 2x keer met mijn oudste dochter moeten doen en mijn jongste dochter vorig jaar een keer bij haar zoontje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Of iets rustiger beginnen: een natte washand in het gezicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar begin je mee maar als dat nit werkt moet je wel.
Als een kind echt niet meer uit een flip-bui komt en van stevig vasthouden alleen maar hysterischer wordt, kan het een oplossing zijn. Heftig is het wel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is zwaar uit de tijd, maar helaas gebeurt het nog wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een koude douche werkt ook bij benauwdheid maar dan in combinatie met warmte. Door deze afwisseling van temperaturen schijnen de longen beter te gaan werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In plaats van een koude douche, werkt een koud washandje door het gezicht halen net zo goed en is minder heftig...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken het niet en zou ook niet weten waar dat goed voor is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken niemand die dat doet, nooit gehoord zelfs dat mensen dat doen.
ik zou het zelf niet doen, kan je zelf de bende ook weer opruimen alles word nat
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Het kan soms het enige 'geweldloze' zijn wat je als ouder kunt doen, als je kind volledig door het lint gaat, en absoluut niet meer reageert op praten of vasthouden.

Ik heb het ooit een keer moeten doen, bij m'n jongste zoon, (inmiddels 22). Hij was vreselijk driftig als kind, en kwam daar zelf niet uit, zodat ik hem meestal naar zijn kamer stuurde om af te koelen, als hij door het lint ging...
Maar die keer begon hij (4 jaar) zijn hele kamer te 'verbouwen' . Om deze razernij te doorbreken heb ik 'm toen met z'n koppie onder de kraan gehouden...

We kunnen er nu nog smakelijk om lachen samen...
En het is niet ouderwets, maar menselijk...je helpt je kind ermee, en het is veel effectiever en vriendelijker dan schreeuwen of slaan...tenslotte is je eigen geduld ook niet ongelimiteerd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat dit alleen maar een dreigement was. Bij ons thuis werd het weg gezegd maar het is nooit uitgevoerd, wat een geluk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn neefjes krijgen regelmatig een koude douche. Ze worden met kleren en al onder de koude douche gezet en gehouden. Volgens hun moeder hebben ze dat nodig omdat ze niet luisteren. Ik weet eigenlijk niet of het helpt, de volgende keer dat ik haar er over hoor, zal ik doorvragen. Ook wil ik wel weten of het een afschrikwekkend effect heeft voor een volgende keer.

Ik heb het zelf nooit meegemaakt en ik weet eigenlijk ook niet of dit een heftige straf is of niet. Het lijkt me wel beter dan slaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 't één keer moeten doen bij mijn zoon die niet uit zijn drift-bui kwam. 't Was zelfs zo erg dat hij blauw was geworden van 't adem inhouden. 't Hielp wel!
Dus: Ja, sommige mensen gooien nog water over hun kind heen (hij kreeg 'n mini-laagje water in z'n gezicht)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding