Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik mijn trouwring verkopen?

Mijn man en ik gaan scheiden. Ik zit met mijn kinderen in een opvang. De uitkering (ons inkomen gezindsuitkering) word op zijn rekening gestord. Nu ik kenbaar heb gemaakt de scheiding door te willen zetten weigert hij mij bij ons inkomen te laten om boodschappen te kunnen doen. Ik heb letterlijk €0. Nu zie ik als enige optie om aan geld te komen om mij. Kinderen te eten te kunnen geven, om mijn trouwring te verkopen. Mag ik dit doen of is dit juridisch gezien toch diefstal? De scheiding is nog niet aangevraagd.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Jouw trouwring is van jou. Het lijkt mij een prima manier om meteen aan geld te komen om de boodschappen te betalen.

Toch zou ik eerst de Sociale Dienst bellen of nog liever langsgaan meteen en daar vertellen waar het om gaat. Dat jullie de gezinsuitkering krijgen, die op de rekening van je man gestort wordt. Dat hij jou er geen cent van geeft om voor jou en de kinderen de boodschappen bij de supermarkt te betalen. En gelijk vragen aan HUN wat je nu moet doen?

----- vraag naar NOODGELD -----

Ook morgenochtend gelijk Maatschappelijk Werk bellen en langsgaan om daar te informeren wie jou kan helpen, omdat je niet weet wat te doen. Neem wel je id-kaart en alle Sociale Dienst en bankpapieren mee (wat je hebt) brieven etc. om het duidelijk te maken.

Je maakt je zorgen of het diefstal zou kunnen zijn? Nee hoor, het is jouw trouwring en je mag hem ook weggeven als je dat zou willen.

Wanneer je ineens naar een winkel stapt om de ring te verkopen , uit noodzaak , zal je er niet veel voor krijgen. Beter is eerst andere hulp te zoeken en later alsnog voor een wellicht betere prijs deze trouwring van de hand te doen. Als er geen keus is, kan het altijd nog morgen, later op de dag.

Advies
-In plaats van meteen de trouwring te verkopen morgen, zou ik toch eerst even bij de Sociale Dienst en bij Maatschappelijk Werk informeren of er een andere oplossing is. Maak duidelijk dat het echt haast heeft.
-Wacht even met verkopen, de verkoopprijs is wellicht erg laag.
-Vraag bij de Sociale Dienst naar =noodgeld=

Sterkte @Missunshine!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing