Wat kan ik doen om mijn ouders ervan te weerhouden om me voor de duizendste keer de domste in huis te noemen tegenover visite?
Mijn ouders hebben al meerdere keren mij de domste thuis genoemd (dommer dan mijn broer en zusje) tegenover visite. Terwijl ik naar mijn weten niet dom ben: ik doe op dit moment vwo eindexamen en heb alleen maar ruime voldoendes staan.
Telkens als ze me weer de domste noemen, begin ik weer te twijfelen over mijn IQ en verlies ik alle motivatie om ook maar iets te doen voor bijvoorbeeld examens leren. Daarom zou ik graag tegen ze willen zeggen wat voor effect het op me heeft. Maar telkens als ik eraan denk begin ik te huilen, dus dan zeg ik maar niks om het huilen tegen te gaan.
Dat huilen komt denk ik meerendeels omdat ik het oneerlijk vind. Ik doe net zoals mijn broer en zusje vwo en ja... aan mijn broers IQ kan ik niet tippen. Hij hoefde niet eens te leren. Maar ik haalde hogere cijfers dan mijn zusje nu. Dan zeggen mijn ouders: ' Maar zij doet topsport, zij heeft geen tijd'. Daarbij vergeten ze dat ik op haar leeftijd evenveel uren kwijt was aan buitenschoolse activiteiten als zij nu.
Weet iemand misschien wat ik moet doen om dit op te lossen? Want ik weet het zo echt niet meer :x
Dus ik heb het daarnet er een beetje uitgeschreeuwd. Toen zei ze dat ze het niet allemaal zo bedoelde en dat ze juist trots waren op mijn doorzettingsvermogen. Ze zei zelfs dat ik er beter voorsta op dit moment dan zowel haar als mijn broer voor het eindexamen. Dus met iets meer zelfvertrouwen ga ik weer verder leren voor de examens.. :) Nogmaals bedankt iedereen. Wat moeten we toch zonder Goeie Vraag? :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.