Ik, als moeder zijnde, wil mijn kind vaker zien, wat kan ik doen?
Al negen jaar is mijn kind weg. Bij de geboorte weggehaald. Op basis van vermoedens. Ik heb een psychiatrische achtergrond. Omdat enkele instanties bang waren dat ik terug zou vallen, hebben zij uit voorzorg mijn kind weggehaald. Terwijl alles goed was! Er waren vermoedens, dat ik een psychose zou hebben, bij de bevalling. Dit bleek niet waar. Omdat zij dit nu eenmaal zo geregeld hadden, voor! de bevalling, kon hier niet meer van af geweken worden.
De pleegouders, konden geen kinderen krijgen en zij zijn helemaal gek op mijn kind. Zij claimen haar echt.
Ik als moeder zijnde zie met leedwezen toe, hoe zij te werk gaan.
Zo beweren zij constant, dat mijn dochter geen contact wil, niet wil bellen en niet naar bezoekregelingen wil. Ook heeft zij nachtmerries, als zij mij gezien heeft.
(Ik heb een contact van 1x in de zes weken, anderhalf uur, onder begeleiding.)
Mijn dochter beweert anders. Ik krijg nooit de indruk, dat zij mij niet wil zien. Ze geeft zelfs aan bij mij te willen slapen. Dit gaf zij al aan, van kleins af aan. Ook geeft zij aan, dat pleegvader hier niet mee instemt, als zij aangeeft, graag naar mij toe te willen. Waarom niet?
Ik vind het zo belangrijk om een goede band op te bouwen met mijn dochter, haar vaker te kunnen zien en mee te kunnen maken.
Volgens jeugdbescherming is het heel goed mogelijk dat ik haar tot haar 18e eenmaal in de zes weken zal blijven zien.
Dit moet toch anders kunnen?
Heeft een kind dan helemaal geen inspraak?
Of ik, als moeder zijnde?
Voordat je kind bij je kan slapen zullen er veel tussenstappen gezet moeten worden. Wanneer het je niet duidelijk is waarom het contact tussen jullie " bewaakt" moet worden, dan kun je dit vragen aan de jeugdbescherming.
Er zal zeker gekeken worden naar je stabiliteit. Of je je medicatie slikt, of je meehelpt aan psychiatrische evaluatie en behandeling.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.