16 jaar en zwanger, wat te doen met geld?
Hallo,
Ik ben 16 jaar en ben zwanger.
Ik wil het kindje houden, dit was dus niet perongelijk!
Ik vroeg me dus af, of ik als minderjarige ook kinderbijslag en kindergebonden budget krijg voor mijn kindje.
Ook vraag ik me af of ik zwangerschapsverlof krijg op school of voor eventuele thuisscholing in die tijd.
Mvg.
https://www.opvoeden.nl/ouderschap/relatie-en-gezin/jonge-ouders/
@castle we waren overal uit maar het werkte niet precies.
Je mailt dat je zwanger bent. Wat zal je geschrokken zijn! Mijn naam is Hermina en ik ben hulpverlener bij Er is Hulp. Wij helpen meisjes van jouw leeftijd die ongepland zwanger zijn. Er groeit een klein kindje in je en nu ben je op zoek naar oplossingen. Heel goed dat je hulp vraagt!
Wat betreft je school. School is verplicht om je verlof te geven voor je zwangerschapstermijn en dat ze je op een later tijdstip weer laten instromen. Je kunt dus prima school afmaken na je zwangerschap en dat is zelfs wenselijk! Hiervoor maakt school dus een individueel plan.
Wat betreft kosten voor je kindje. Wij denken graag met je mee. We werken met buddy´s en een sponsorplan. Zo gaan we samen met jou op zoek naar goede tweedehands babyspullen. Ook voor het eerste jaar kunnen we kijken wat we kunnen vergoeden voor de baby. Een baby hoeft dan echt niet veel te kosten. Onze hulpverlening is gratis en vertrouwelijk.
Meer hierover kan je lezen in de bijlage en nog meer kan ik je beter persoonlijk vertellen.
Mail of bel mij vandaag even. Je kunt mailen naar contact@erishulp.nl of bel naar 035 624-4352 en vraag naar mij. Ik hoor het wel.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.