Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je zonder toestemming het huis uit?

Hi,
Iets over mijn situatie: Mijn ouders en ik botsen verschrikkelijk en ik leef al 17 jaar met angst voor ze thuis. Ik wil en kan er niet meer tegen. Mijn vrienden moet ik altijd afwimpelen als ze met leuke plannen komen, omdat het nooit van mijn ouders mag. Zelf zeuren ze ook dat mijn ouders echt te verplicht zijn. Genoeg daarover.

Ik ben al vaker in aanmerking gekomen voor begeleid wonen, maar mijn moeder heeft daar ruw een stokje voor gestoken en zo ook de begeleiding weg gejaagd.

Ik wil dit echt niet meer en daarom mijn vraag: Kun je zonder toestemming het huis uit? En wat zijn de opties?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je kunt een onderzoek laten doen door de Raad van de Kinderbescherming. Er moeten dan wel ernstige dingen aan de hand zijn thuis, als de Raad beslist dat je ouders (tijdelijk) de ouderlijke macht verliezen. Hulp op vrijwillige basis, daar moeten je ouders toestemming voor geven. Zolang zij de ouderlijke macht over je hebben, beslissen zij over je. Je kunt wel overleggen of je misschien bij familie of vrienden mag gaan wonen. Anders is het wachten tot je 18 bent en op kamers kunt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing