zoon van 11 neemt zijn knuffel mee naar school, wat te doen?
Mijn zoon is 11 jaar en zit in groep 6. Hij is de oudste in zijn klas, maar hij wordt getreiterd door kinderen uit groep 7(oude klasgenoten). Doordat hij een knuffeltje mee neemt, wordt dat alleen maar erger. Hij was een keer thuis zijn knuffeltje vergeten. Hij kon niet aan het werk zonder zijn knuffel, dus moest ik hem gaan halen. Ik hoop op goed advies om hem te helpen.
Toegevoegd na 18 minuten:
En voordat er vragen komen of ik niks aan het getreiter van die jongens doe. Ik wel, maar de juf doet er niks aan.
Dit is niet meer normaal gedrag voor een 11 jarige.
dus lijkt mij door normale huis/tuin opvoedkundige tips en truck ook niet op te lossen.
klinkt misschien hard, maar denk dat dat het beste is
misschien kan je ergens een telefonische helplijn vinden die je verder kan helpen ?
ik vond niet echt iets anoniem of zo maar is vast wel te vinden. https://www.opvoedpoli.nl/
Het is direct duidelijk waar het probleem zit. Bij de ouders.
Verder wat MrTomaat zegt.
Heeft de school het al daar eerder me je over gehad ?
Het kan bijna niet zo zijn dat de school dit gedrag niet met ouders bespreekt. Is er overleg geweest met school over zijn emotionele ontwikkeling ?
Is er remedial teaching aangeboden? Heb je begrepen dat je zoon achterloopt in zijn emotionele ontwikkeling ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.