Kan een ouder of beiden ouders afstand doen van een kind?
Niet schrikken. Geen rare ideeën hier. Mijn man en ik hadden het over mensen die huisdieren nemen en als ze lastig zijn ze zo maar naar een asiel doen of erger...
Daardoor kwamen we op dit onderwerp. Het gaat hier dus niet om een baby maar bijvoorbeeld een kind van ik noem maar iets een jaar of 8.
Soit, ze was dan niet in staat nog voor haar dochter te zorgen, maar toch: ze deed er dan toch afstand van?
In zeer ernstige gevallen kan de raad van kinderbescherming ingeschakeld worden.
Uit : https://www.kinderbescherming.nl/Images/a5-opvoeden-2014deflr_tcm103-225297.pdf
" als er binnen een gezin problemen zijn, kan een gezin hulp inschakelen van mensen uit hun sociale netwerk of van professionele instanties zoals ‘Veilig Thuis’, een wijkteam, het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) of een instelling voor jeugdhulp van de gemeente. Een gezin kan ook met ‘Veilig Thuis’ of jeugdhulp te maken krijgen als anderen zich ongerust maken over de opvoedingssituatie van een kind. Elk gezin heeft wel eens moeilijkheden. Dat is niet erg als de ouders erin slagen om samen met hun kind een oplossing te vinden. "
Ik weet niet hoe dit in Nederland is maar t is best een raar idee.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.