Is er een boek dat mensen kan leren om op o.a. emotioneel niveau beter met anderen om te gaan?
Een familielid van mij moet echt eens leren hoe ze met haar kinderen van 18 en 20 moet omgaan, want er ontbreekt veel, zoals waardering en het verstand om op emotioneel niveau te kunnen nadenken. Ze is bijna een dictator thuis, verwacht dat alles naar haar zinnen wordt gedaan, maar kent geen enkel gevoel van normaal doen.
Het is nu een beetje laat voor verandering, en als ze het al zoveel jaar hebben volgehouden moet dat laatste rukje ook wel lukken.
dan is er niet veel te zeggen over de manier van opvoeding, zolang er geen mishandeling plaatsvind. Als deze persoon altijd al zo is geweest gaat een boek geven niet helpen denk ik.
de kans is groot dat ze juist boos word wegens de kritiek.
http://www.ontwikkelzelf.nl/artikel/4487/herken-jij-je-schaduwkanten.html
:)
Deze vrouw zou eens moeten weten wat ze aanricht! Het zou verboden moeten zijn dat zulke mensen kinderen mogen hebben, het doet me goed te weten dat er mensen zijn zoals jij,die er alles aan probeert te doen! Respect!
Vraagsteller maakt ook maar een subjetief waarneming.
Normen en waarden van mensen verschillen nog wel eens.
Wat de een "normaal" vindt of een "dictator" verschilt nog wel eens.
KAN dus best mee vallen. Is via internet niet te bepalen. :)
Vraagsteller zal heus de beste bedoeling hebben maar daaruit kunnen we niet opmaken (te weinig info over WAT er werkelijk gebeurd is) dat de persoon waar het over gaat een onmens is en kinderloos zou moeten zijn...
We oordelen altijd vanuit onze eigen normen en waarden.
Maar daarom hebben we nog niet gelijk. :)
Laat ik beginnen met dat ik het vreselijk vindt dat jij en je zus in deze situatie zitten.
De relatie tussen jullie en je moeder is in de afgelopen jaren behoorlijk beschadigd en zal (lijkt mij) zonder professionele hulp ook niet via een website vraag op te lossen zijn. (En al zeker niet door een boek te lezen.)
Sterkte met jullie situatie.
Heel veel geluk liefde en vooral sterkte en kracht gewenst lieve Maxyman, voor jou en je zus!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.