hoeveel schade loopt een 12-jarige op met 2 biertjes?
Op een gegeven moment kun je het hem niet meer verbieden maar nu nog wel.
en t gaat ook niet om een jonge
ik zou het als ik een ouder was niet toestaan maar ik ken iemand die t dus wel doet vandaar dat ik me afvroeg hoe slecht het is
Grenzen stellen wel.
Die persoon is goed bezig met zijn zoon.
Grens voor een 12jarige is gewoon 0. Als alternatief kan hij alcoholvrij bier of shandy drinken.
Je laat zo'n kind toch ook niet maximaal een half uur per dag alvast brommer rijden?
Als een twaalfjarig jongen uitzonderlijk twee biertjes drinkt, houdt hij er echt geen schade van over. Hij heeft ook geen grotere kans om een alcoholprobleem te ontwikkelen, dit komt door andere factoren.
Ik zal niet beweren dat het niet gezonder zou zijn om een versgeperste vruchtensap of bronwater te drinken, maar in ieder geval is een "pintje" wel gezonder dan de oversuikerde frisdranken die kinderen massaal in hun keel gieten. En de lightversie is écht niet beter voor je lichaam. Om nog te zwijgen over het grote gebruik van snoepgoed allerhande.
Inderdaad zou een leuk truc zijn om hem alcoholvrij bier te geven, dan kan hij meedoen met de groten en krijgt geen alcohol naar binnen. Maar nog eens : in die beperkte mate richt het echt geen schade aan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.