Hoe krijg ik mijn zoon aan het lezen?
Van Harry Potter tot aan Darren Shan, Geronimo Stilton tot aan Kippevel...Zelfs de Assasins Creed boeken; het lijkt hem absoluut niet te boeien. Hardcopy maar ook softcopy, het lijkt niks uit te maken. Als ik hem vraag wat hij leuk zou vinden, komt er niks zinnigs uit...Hij is 10, volgend schooljaar groep 8, zijn leraar heeft al aangegeven dat hij (m'n zoon) écht meer zou moeten lezen, het helpt hem op meerdere vlakken, variërend van woordenschat tot concentratie. Ik doe m'n best, maar ben nu zo'n beetje door mijn opties heen...Moe word ik van deze luie generatie! Wie heeft de verlossende tip?
Ik denk dat dat wel motiverend kan werken.
Zelf ben ik ook nooit een heel grote lezer geweest; maar vroeger las mijn moeder wel vaak voor en op school werd dat ook gedaan. Ik werd ook vaak mee naar de bibliotheek genomen, vanaf jonge leeftijd.
Dat heeft volgens mij wel gezorgd voor iets meer lezen, als zal ik nooit een grote boekenwurm worden ;-) De boeken die je noemt ken ik niet allemaal, maar degene die me wel iets zeggen, zijn volgens mij wel redelijk "moeilijke" boeken. Harry Potter staat volgens mij in de bibliotheek wel bij de "C-boeken" en de boeken voor volwassenen.
Misschien een wat makkelijker soort uitkiezen? (B-boeken). Boeken met korte verhalen in plaats van één lang verhaal is misschien ook nog een idee.
Sorry hoor maar wat een onzin.
Sommige mensen houden van lezen,anderen weer niet.
Mijn broertje gamed ook liever dan dat hij leest,maar hij doet ook aan sport en hij is echt niet lui.
Je zoon is pas 10 toch,nog tijd zat om te gaan lezen.
Als hij wil.
Het enige wat die twee nog lezen zijn gebruiksaanwijzingen.
Ik lees nu de vakliteratuur van mijn zoon, en scheur uit wat hij echt moet weten, of vertel hem dat onder het eten, als hij niet wegloopt. Maar jammer vind ik het wel.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.