Mijn dochter heeft een vriendin met kanker wat moet ik doen?
mijn dochter van twaalf heefteen hele gooie vriendin. allen heeft ze een jaar galeden te horen gekregen dat haar vriendin kanker heeft allen een week geleden heeft ze mij ook verteld dat ze ook niet meer beter word wat moet ik nu doen? ze wil niet slapen of eten en wil haar vriendin helpen maar ik weet niet wat ik moet zeggen.
Lastig om verder advies te geven, maar jouw dochter zou goed moeten weten dat zij niks kan doen om haar vriendin beter te laten worden, maar misschien wél om haar te ondersteunen. Dit kan dan, afhankelijk van het gesprek met moeder d.m.v. bezoekjes, kaartjes, appjes.
Jouw dochter zou daadwerkelijk aan haar actiebehoefte tegemoet kunnen komen door bijvoorbeeld zo veel mogelijk school-/sport-/buurtgenootjes een kaartje te laten sturen of een papieren bloem te laten maken o.i.d.
Als jouw dochter er zelf lichamelijk of geestelijk meer onder gaat lijden dan wellicht bij de omstandigheden 'past', dan zou je gerust eens een belletje met je huisarts kunnen plegen voor advies.
Sterkte
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.