hoe kan ik leren met kinderen overweg te kunnen?
Ik heb altijd een hekel gehad aan kinderen, vooral omdat ik zelf niet zo sterk in m'n schoenen sta en kinderen altijd zeggen wat ze denken. Ik slaag precies helemaal vast als ik iets moet doen of iets moet zeggen tegen een kind. Zeker als er mensen naar zitten te kijken en ook verwachten dat je meedoet.
Nu heb ik een neefje van 9 maanden en het wordt tijd dat ik leer met hem om te gaan..
Iemand tips?
Bah bah bah.
Ik kan daar niet mee omgaan, en dat heb ik ze dus ook verteld. De oudste is 5 de jongste is 3. Ik heb gezegd dat ze niet steeds om van alles moeten gaan huilen en dat ik ze niet wil zien als ze huilen. Dan moeten ze maar lekker bij mama, tante of oma gaan staan. Nu komen die blagen steeds naar mij toe om te kletsen en grapjes te maken, en als ze gaan huilen lopen ze weg :-O Kennelijk heb ik iets goeds gezegd. En hebben ze het nog begrepen ook. En hoe meer ik ze negeer hoe meer ze naar me toe trekken. Schiet mij maar lek... Verder kan het me geen bal schelen wat mensen of de ouders van het kind denken van wat ik doe. Als ze willen dat ik anders doe, moeten ze mij maar niet met die blagen opzadelen. Van mij moeten ze bijvoorbeeld bord leeg eten. Als iemand anders dat niet nodig vind prima, maar dan pas ik niet meer op. Ik ben direct en heb regels. Tot hier en niet verder. Dat maak ik kinderen meteen duidelijk en het lijkt te werken want ze blijven bij mij terug komen. En kinderachtige stemmetjes doe ik niet aan (behalve bij voorlezen). Maar 9 maanden is erg jong daar kan je nog niet veel mee. Dat is in mijn ogen nog een baby. Slapen, eten, drinken, knuffelen, misschien wat spelen zoals Anneliez zegt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.