Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik leren met kinderen overweg te kunnen?

Ik heb altijd een hekel gehad aan kinderen, vooral omdat ik zelf niet zo sterk in m'n schoenen sta en kinderen altijd zeggen wat ze denken. Ik slaag precies helemaal vast als ik iets moet doen of iets moet zeggen tegen een kind. Zeker als er mensen naar zitten te kijken en ook verwachten dat je meedoet.

Nu heb ik een neefje van 9 maanden en het wordt tijd dat ik leer met hem om te gaan..

Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een kind van 9 maanden is nog niet zo moeilijk, reageer gewoon op wat het kind doet. rolt hij een bal naar je toe, dan rol je hem terug. Lacht hij naar je dan lach je terug. Heeft hij geen zin om met je te spelen of op je te reageren, dan laat je hem gewoon. Vinden kinderen meestal prima. En als hij groter wordt wil hij andere dingen gaan doen, en dat zie je dan vanzelf. Dan leer je gewoon langzamerhand hoe je met hem omgaat. Kinderen vinden het meestal fijn als volwassenen niet hun aandacht gaan zitten trekken als ze zelf willen spelen,
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ooit was je zelf ook een kind. In zekere zin ben ben je dus een ervaringsdeskundige. Probeer in de omgang met kinderen die periode in je gedachten terug te halen en je in te leven in hoe een kind denkt en voelt.
Of observeer anderen hoe zij het doen heel bewust en maak voor jezelf uit hoe jij beslist niet zou reageren en wat je wel goed vindt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing