Voogd mee naar dokter/intake ja of nee?
Mijn zoon heeft als enige van mijn kinderen een OTS inzake herstelcontact tussen zijn vader en hem.Echter is dit al zo kant en klaar, dat gaat niet gebeuren, daar zijn alle partijen over uit.Mijn zoon heeft echter ADHD en ODD en moet daarvoor in behandeling.Nou wil zijn voogd echter mee naar het intake gesprek en als hij naar de dokter moet.Dat vind ik wel ver gaan en heb hem gevraagd of wij dit niet gewoon zelf kunnen doen, omdat er best prive dingen aan bod komen.
Echter vind hij zijn werkwijze verantwoord en hij zegt anders dan andere te werken.
Als ik niet meewerk ,houd ik de boot af vind hij.
Echter heb ik nooit tegengewerkt, mijn huis voor hem opengesteld en alles meegewerkt, maar dit vind ik wat ver gaan.Heb hem voorgesteld dat hij direct daarna op de hoogte word gesteld, maar hij wil perse mee.
Moet dit?
Toegevoegd na 4 uur:
aan de hand van de reacties het volgende.
Er is wel degelijk een uitspraak van de rechter waarin alleen herstelcontact beschreven staat .
Verder mag de voogd van mij volledige inzage in alle papieren , dossiers etc, maar wil ik hem bij zo een gesprek niet aanwezig.
Mijn zoon voelt zich daarin zwaar geremd en zal dus de vragen niet naar waarheid gaan beantwoorden.(en puber en zijn diagnose maakt het niet makkelijker).
Van mij mag de voogd ook contact op nemen met die persoon, dat maakt me niet uit, maar in eerste instantie gewoon liever niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.