Is het normaal dat een kind van 20 maanden niet stil kan zitten?
Allereerst: ik maak mij geen zorgen hoor, maar vraag t me gewoon af.
Mijn dochtertje van 20 maanden is ontzettend onrustig. Wanneer ze op schoot zit is dit gewoon niet prettig, ze zit werkelijk geen seconde stil.
Op het moment dat ik even zit, of mn man, dan móet ze ook direct op schoot en wordt ze neidig wanneer je haar er af zet en blijft ze aandringen tot je dr weer op schoot neemt.
Ze moet ook altijd systematisch overal aanzitten en maakt daarbij veel kapot.
Wanneer ze eet (ze zit tegenwoordig op een gewone stoel omdat ze de kinderstoelen gesloopt heeft) gaat ze om de zoveel seconden op haar knietjes, staan, op haar billetjes etc.
Zelfs mensen die haar niet kennen valt het metteen op hoe onrustig ze is
Verder kan ze ook behoorlijk driftig zijn, maar ook heel enthousiast.
Kortom: een zéér levendig kind. En eigenlijk is ze al vanaf haar geboorte zo.
Ze kan overigens wél stil zitten als ze ergens geconcentreerd mee bezig is (tekenen, een boekje lezen, maar dan alleen wanneer ze dit in haar eentje doet). Dus ik geloof niet dat ze verder concentratie problemen heeft.
Het is echt een schat van een kind (wanneer haar dat zo uit komt), maar soms zoooo vermoeiend voor ons.
Dus, is dit normaal? Of zou ik me wél zorgen moeten maken? Waar zou deze onrust vandaan kunnen komen, en is er eventueel iets aan te doen?
http://www.baby.be/nl/peuter/groei-bloei-1597/persoonlijkheid-gedrag-1689/article/je-kind-zegt-neen-15-18-maanden
In het weekend zijn we vaak wel een groot deel van de dag buiten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.