Hoe laat ik mijn zoontje op de wc poepen?
Ons zoontje van net 3 is al een jaar zindelijk met plassen. En nu wil hij ook niet meer in zijn broek poepen. Helaas durft hij ook niet op de wc of het potje. Hij is doodsbang om te poepen.
Gevolg... hij gaat het inhouden. Ik geef hem tijdens zijn middag en nacht slaapje een luier om maar ook dan poept hij niet. Hij houd het nu voor de 3e keer al 4 dagen in en word dan tegen ziek aan. Hij wil alleen maar liggen, huilt om alles en voelt zich niet lekker.
Hij heeft al vanaf zijn geboorte een onbekende chronische diaree dus hard word het niet. Dus echt pijn zal dat niet doen ( alleen in zijn buik enz. )
Wie heeft er tips? Alles is welokm.
(niet voor hem antwoorden, soms komt een antwoord pas na een paar minuten) Ook diarree kan pijn doen en/of irritatie geven. ps. wel eens met voedsel-intoleranties / allergieën bezig geweest? lactose, koemelk, gluten, enzovoorts.
Ik heb alle soorten testen gedaan daar kwam niets uit.
Ik heb alleen nog geen darmonderzoek gedaan omdat ik dat zo zielig vind bij zo'n kleintje
Hij geeft aan dat het pijn doet, maar hij heeft met poepen in zijn luier nooit problemen gehad. Het is dus waarschijnlijk buikpijn op pijn van verstopping
Hij is net trouwens geweest. Uiteindelijk nadat we een paar keer hebben gezegd het mag echt in je luier dat is niet erg.
Wel vrij hard, sorry voor het vieze praatje ) maar ik denk dat er nog een hoop vast zit. ( kan ook niet anders na 4 dagen)
Hij moest trouwens wel weer erg huilen voor hij moest en wilde niet verschoond worden.
bang en daardoor verkrampen en/of elk gevoel als pijn ervaren
of pijn en daarvoor bang zijn?
Een klein kloofje kan heel gemeen zeer doen, echt een zout in open wond gevoel. Heb ik wel eens gehad en dan zou ik ook liever niet gaan.. O.a. glutenvrij helpt bijna altijd iets, ook als er geen intolerantie is scheelt het want het is voor iedereen belastend.
Zelfs dat klink nog steeds een beetje negatief.
Misschien voorlopig er zo iets leuks van maken dat ook in de luier poepen een feestje wordt. Als het dan weer "lekker doorloopt" weer naar poepen op het toilet gaan.
(klinkt zo simpel als buitenstaander, maar ik weet dat het lastig is)
Veel drinken kan ik nog wel stimuleren. Bedankt.
En inderdaad niet over-stimuleren om naar de wc/pot te gaan, maar dat heb je zelf al goed begrepen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.