Moet ik door mijn kind veroorzaakte schade aan speelgoed van KDV vergoeden?
Mijn kind heeft op de creche met 1 ruk de onderkant van twee pagina's uit een boekje gescheurd. Dit was een duur boekje (c. €25) en nu wil de creche dat ik dit vergoed (het boekje mag ik dan houden).
Ik heb nooit eerder klachten van de creche gehad en herken ook thuis niet dat hij heel aggressief met speelgoed omgaat.
Volgens de creche ben ik als ouder aansprakelijk voor de schade die mijn kind aanricht. Maar in dit geval betaal ik de creche om toezicht te houden op mijn kind. Ben ik dan nog steeds aansprakelijk? Bovendien is naar mijn mening het boekje te repareren met een paar plakbandjes. Is dit dan wel echte schade?
Als je kijkt wat je per maand betaald moeten ze niet zeuren over eenmalig 25,- En waar ligt de grens?
Een nieuwe puzzel betalen als er een stukje beschadigd is?
Netjes gemeld bij inleveren, en de rekening was ook ongeveer 25 euro. Daarna mochten we het boek houden. Ik heb het geplakt ne we hebben er nog jaren in gelezen
Men kan op de crèche samen met het kind proberen het boekje netjes te repareren, lijkt mij pedagogisch verantwoord. Op een crèche hoeft toch niet alles nagelnieuw te zijn, en kleine ongelukjes hoeven ook niet altijd op grond van een wetsartikel opgelost te worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.