Is er in omgeving Enschede voor kind van 15 met Asperger wat te leren op sociaal vlak en zelfstandigheid zonder daarvoor uit huis te hoeven?
Toegevoegd na 8 uur:
Ik moet even wat toelichten zie ik. Het gaat om mijn dochter van 15. met het huis uit, bedoel ik dat ze bij jeugdzorg er naar toe sturen haar buitenshuis te plaatsen in een stad ver van ons, zodat ze daar haar sociale vaardigheden kan opdoen. Ik kan haar daar maar een keer per maand bezoeken. Zelf is ze heel gelukkig thuis, en wil niet weg. Ik wil ook niet dat ze gaat, en haar vader ook niet. Maar ze heeft Asperger en zit op VWO om later naar de kunstacademie te kunnen. Qua intelligentie scoort ze heel hoog, maar emotioneel is zij nog een kind.
Om echter ook VWO 4 en verder te kunnen moet ze bepaalde sociale vaardigheden leren. Ik heb hierbij liefst advies nodig van mensen die met autisme bekend zijn. Zomaar even naar buiten gaan naar gelegenheden en sociale contacten opdoen, zie ik haar nog niet doen.
Om haar stripalbums uit te kunnen geven, zal ze echter toch moeten leren met mensen om te gaan. Ik vind het alleen te vroeg om haar al uit huis te laten gaan, en zeker zo ver van haar familie. Wij vinden familie belangrijker dan geld verdienen, dus ik zit hier een beetje mee.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.