Wat te doen bij bedreiging van ex tijdens omgang met kind?
Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb een relatie gehad en hieruit is een kind geboren. Tijdens de relatie bleek ex cocaine en hasj te gebruiken. We zijn samen naar verslavingstherapie geweest en relatietherapie maar na een half jaar bleek hij nog steeds aan de drugs te zitten, toen heb ik hem eruit gezet. Ons kind was inmiddels bijna 2. We zijn een omgangsregeling overeengekomen van om het weekend en 75 euro per maand alimentatie. Bij iedere omgang was het schelden en de politie erbij vanwege bedreigingen van hem. Na een jaar iedere keer vragen om de alimentatie ben ik naar de rechter gestapt en heb gevraagd om alimentatiebepaling. Hij had intussen geen baan meer en ook geen huis. Raad vd kinderbescherming is langs geweest en beweren dat het goed is voor de kleine om zijn vader te blijven zien. Alimentatie is inmiddels op 25 euro gezet (wat hij nog steeds niet betaald). En na mijn verhuizing van Tilburg naar Emmen heeft hij een kort geding aangespannen om mij tegen te houden. Daaruit omgangsregeling van halverwege om het weekend maar bij iedere ontmoeting scheldt hij mij of mijn vriend uit (terwijl mijn vriend uit goedheid ons halverwege brengt, ik heb geen auto).
Mijn vraag aan jullie.... wat kan ik doen? ik ben verplicht de omgang in stand te houden van de rechter. Alleen gezamenlijk gezag moet nog bepaald worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.