Wat doe je als je uit veiligheidsoverwegingen je schoonouders niet wilt laten oppassen?
Iedere keer als we er op bezoek zijn, gebeuren er zaken die niet door de beugel kunnen. Voorbeeld: mijn zoontje was een maand of 6 (dus beweegt veel) en lag op de mat, schoonmoeder komt met twee koppen kokende thee, loopt over de mat (waar mijn zoontje ligt) en blijft boven hem staan praten met mij (Met kokende thee!!!). Voorbeeld 2: Mijn zoontje kon nog niet zelfstandig lang aan de tafel staan (maand 9), schoonmoeder zet hem ervoor en loopt zelf weg?!? Nu kan hij lopen (dus ook trappen wil hij op) Ze laat de deur naar de trap steeds openstaan, vindt het ok als mijn zoontje alleen binnen speelt en zelf buiten blijft (terwijl huis niet kind proof is en er vanalles in de mond geduwd kan worden). En Gaf mijn zoon vorige week een vork om mee te spelen, met het gevolg dat hij wilde rennen met de vork in de mond??!?!?
Niemand is perfect maar het gaat wel om jou kind.
Als jij het je schoonmoeder niet verteld dat je het niet prettig vind. Hoe kan ze zichzelf dan bewust worden dat er weer een kleintje in huis is.
Mijn broertje heeft toen hij klein was hete thee over zich heen gekregen,toen iemand er mee struikelde.
Mijn moeder zette hem gelijk onder de douche en het viel mee,maar hij had wel pijn.
Ik snap wel dat je ze niet wil laten oppassen ,niet normaal zeg.
Een familielid van mij is omgekomen bij een val van de trap. Lang niet alle ongelukken lopen goed af.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.