Krijg ik geld van mijn ex terwijl ik nooit getrouwd met hem ben geweest?
Ik heb 3 jaar met mijn ex samengewoond. We hebben een kindje gekregen. Toen ik zwanger raakte waren we meteen uit elkaar. Hij is nu inmiddels 3 jaar. Ik ben in de schulden geraakt en heb schuldhulpverlening aangevraagd. De man die mij daarmee gaat helpen belde mij en vertelde me dat ik recht heb op 150 euro per maand van mijn ex waar ik nooit mee getrouwd was en ook al 2 jaar geen contact mee heb (omdat hij geen contact meer zocht), omdat ik het recht heb op een persoonlijke zorg bijdrage voor mijn zoon van 3 jaar naast de alimentatie. Ik vraag mij af hoe dit kan? Mijn ex heeft een ww uitkering en ik een bijstandsuitkering. Mijn ex heeft ook een koophuis die afgekeurd is en is totaal verslaafd aan de drugs geraakt. Hij heeft dus geen cent te makken. De man van de schuldhulpverlening zei dat dat gewoon ingekort word op zijn uitkering. Hij heeft mij heel veel dingen aangedaan en nu weet ik niet of ik hiermee akkoord wil gaan of niet omdat ik geen zin heb in problemen. Daarom wil ik weten of dit echt kan of niet?
Waarom twijfel je aan zijn woorden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.