wat te doen als je kind van 7 hou je bek tegen je zegt?
mijn kind van 7 was pas boos.
ik zij gewoon dat hij zijn kamer op moest ruimen maar dat wou hij niet.
ik heb het een paar keer normaal gevraagd maar toen was ik er klaar mee en werd ik wat bozer.
daarna zij hij steeds tegen mij hou je bek stomme moeder ik haat je.
nu doet hij dat steeds vaker ik ben eigenlijk een beetje bang voor hem.
weet iemand wat ik moet doen?
Ik zou echt hulp zoeken want als je 5jaar verder bent dan heb je niets meer te vertellen op deze manier.
Zo nee, wat doe je dan bij anderen?
Niemand, maar dan ook absoluut niemand heeft het recht zoiets tegen je te zeggen, dat is totaal respectloos. Dus als je zoontje van 7 dat zegt: waar heeft-ie dat vandaan? Korte metten mee maken!!!
Assertief en zeer consequent optreden en absoluut niet en nooit meer accepteren. Waarom ben je bang voor een knulletje van 7???
Persoonlijk denk ik, dat jij deskundige hulp nodig hebt. Dat bedoel ik absoluut niet rot, maar als je dit gedrag accepteert (het is niet bij die ene keer gebleven...) van een 7-jarige en bang voor hem bent, dan is er ècht hulp nodig, omdat jij kennelijk niet weet hoe op te treden. Je laat zeer ver over je grenzen heen gaan.
Sterkte!
dan 10 keer tegen zo'n kind gezegd, ze worden daar immuun voor.
Maar door deze situatie krijg ik toch steeds meer het idee
dat sommige ouders eerst maar eens een diploma
moeten halen voor zij aan kinderen beginnen.
Want het is een groot verschil tussen kinderen maken of opvoeden
En kadootjes voor kamer opruimen: begin er niet aan.
Denk trouwens niet meteen dat je kind nu helemaal van het padje afraakt: dit proberen ze bijna allemaal. Het is jouw opdracht om te zorgen dat het niet verder gaat. Lees eens wat boeken over opvoeden of ga een keer naar een oudercursus, je steekt er echt een hoop van op.
hij mag zelf weten waarneer enzo.
maar als hij een maand volhoud mag hij een cadeautje en dit was het allerlaatste
Het moet dan niet zo zijn dat je kind alleen de dingen gaat doen die hier opstaan, maar als jij vraagt om de tafel af te ruimen dat hij dit gewoon doet. je ziet nog wel eens dat ze dan zeggen, ja maar ik heb mijn eigen taken al.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.