Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg je een bang kind op de weegschaal?

mijn kind heeft een keer door een weegschaal een schok-je gekregen.
nu denkt hij dat dat bij elke weegschaal gebeurd.
maar mijn kind begint een beetje stevig te worden.
nu weet ik al helemaal niet meer wat ik moet doen.
heeft iemand een manier hoe ik mijn kind op de weegschaal kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Hoe oud is je kind?

Meestal lukt dit om het voor te doen, door een knuffel te gebruiken, door andere kinderen die komen spelen te gebruiken of door te belonen.

Als dat allemaal niet werkt kun je je kind ook nog optillen en samen gaan staan en jouw gewicht eraf trekken. Laat wel iemand anders het getal aflezen.

Verder hoef je natuurlijk niet te bewegen: let goed op de kcal bij de tussendoortjes en vervang voor voedingsmiddelen met minder kcal en laat je kind zoveel mogelijk in beweging zijn met een sport of buitenspelen.

Het kan zijn dat sommige adviezen voor oudere of jongere kinderen zijn maar dat komt omdat ik geen leeftijd heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerste vereiste is om heel rustig te blijven, een kind voelt stress heel goed aan, je kunt een geliefd stuk speelgoed van je kind in een kast leggen, zet daar de weegschaal voor zodat je kind is gefocust op het speelgoed en zonder dat het daar erg in heeft de weegschaal als opstapje gaat gebruiken, lukt het? dan rustig een groot compliment maken en je kind zo alsnog kunnen wegen?...weet wel met geduld afleiding en spelendewijs kun je bij een bang kind veel mee bereiken, veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je kind wijs dat er met speciale handschoenen aan niets gebeurt. Maak het leuk voor je kind en daarna flink belonen. Problem solved!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tip 1 . Snoepje of de weegschaal leggen.
tip 2 . Zelf voordoen
Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing