Hoe kan ik me volwassener gedragen?
Ik doe erg vaak idioot. Daarmee bedoel ik bijvoorbeld over anderen mensen humoristisch bedoelde dingen te zeggen die hun beledigen, over alles bijdehante opmerkingen maken en bijvoorbeeld alles wat ik zeg met een dom accent. Het vervelende is dat ik sommige dingen hiervan doe zonder erbij na te denken.
Dit komt omdat ik op de basisschool gepest werd en grappig proberen te doen vaak de enige manier was om het te laten stoppen. Op de middelbare school kreeg ik een andere status, ik heb nu heel veel vrienden en ik heb nooit ruzie. Maar omdat ik toen meer macht kreeg begon ik dominant te doen en anderen neer te halen. Als ik iemand zie die iets heel grappigs doet, ga ik dit vaak nadoen zonder dat ik erbij nadenk. Ik gedraag me dus ook heel kinderachtig terwijl ik eigenlijk erg volwassen ben.
Nu heb ik mezelf gelukkig kunnen afleren om vervelende dingen over anderen te zeggen en het is ook een stuk minder nu maar soms heb ik van die momenten dat ik me echt extreem idioot ga gedragen zonder er goed bij na te denken, en als ik eraan denk om niet idioot te doen zit ik daar eigenlijk zonder iets te zeggen omdat ik niet goed ben in normale conversaties en voel ik me ook niet echt goed omdat ik me dan steeds somberder ga voelen als ik met niemand concact heb.
Nu wil ik me gewoon volwassen en als mijzelf gedragen en daar heb ik erg moeite mee. Ik zou het dus erg fijn vinden als iemand mij kan helpen met wat tips!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.