Ik wil graag andermans kind opvangen zonder enige bevoegdheid, mag dat?
Ik wil een vriendinnetje van mijn dochter opvangen, in ieder geval begeleiden. Waarom? omdat ik net als het meisje, het gevoel krijg,zeg maar weet, dat ze slachtoffer wordt van de huidige jeugdzorg. geen hulp op maat.Ze is door haar moeder opgegeven voor uithuisplaatsing(inmiddels ruim 3 jaar geleden)omdat het moeder teveel werd met 7 kinderen. Vader (ouders niet bij elkaar) vindt alles wel goed. Moeder doet haar best maar redt het niet. Heeft ook hulp bij haar huidige (thuiswonende)kinderen. Moeder heeft het ouderlijk gezag, waar dit kind vanaf wil (oh ja, het meisje is bijna 16). Ondertussen gaat ze van de ene instelling (open) naar de andere instelling (gesloten). Het meisje heeft behoefte aan een gezinssituatie (begeleidend vervangend gezin). De wachtlijsten zijn lang. Maar mijn vraag blijft, wat kan en mag ik juridisch gezien in deze situatie. Is toestemming van moeder genoeg,gezien het feit dat moeder 100% het ouderlijk gezag heeft? Vader vindt alles wel goed (zeeman). Graag hoor ik concrete tips.
Toegevoegd na 8 minuten:
ik ken dit meisje sinds baby, ouders op afstand.
Toegevoegd na 8 minuten:
ik ken dit meisje sinds baby, ouders op afstand.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.