Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het onverstandig om mijn baby van 11 maanden alleen te laten?

Terwijl ik nog wel in huis ben. Dus bv als ik hem in de box zet en ik ga naar een andere kamer om bv een dutje te doen. Of iets huishoudelijks etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Geen probleem, als je baby gezond is en zich in een gecontroleerde omgeving bevindt.

Met "gekontroleerde omgeving" bedoel ik een box, in het ledikantje, enz, waar het zich niet kan bezeren of anderszins gevaar loopt. Immers, 's nachts is je baby toch ook alleen?

Probeer wel altijd voor een babyfoon te zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dutje zou ik niet zo snel doen, maar iets huishoudelijks kan toch wel, zeker als je regelmatig om de hoek kijkt of alles in orde is met je baby. Zolang hij er zelf geen moeite mee heeft dat je af en toe niet in beeld bent, kan je zeker iets doen in een andere kamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan dat, ook kun je een dutje doen maar zorg dat je je baby kunt horen (babyfoon dus) want dit is niet anders dan 's nachts. Dan slaap jij ook en dan kan er ook van alles gebeuren. Als je bang bent voor het boxkleed kun je natuurlijk ook alleen het zeil van de bodem gebruiken zonder los kleed.

Het is ook goed voor je baby om alleen te leren spelen, veel baby's kunnen dit niet eens en gaan meteen huilen als de ouder naar een andere kamer gaat.

Gewoon doen dus mits je de baby kunt horen, dus ga niet een uur stofzuigen zonder regelmatig te checken en gebruik de babyfoon als je niet wakker wordt omdat je te ver weg bent als de baby gaat huilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je baby in de box laten spelen onder toeziend oog kan uiteraard altijd, soms heb je gewoon even geen keus en dan is een box een prima alternatief. Een dutje doen met of zonder babyfoon roept toch een paar vragen bij mij op. Baby's zijn ingenieus en zijn in staat om dátgene met speelgoed te doen waar het net niet voor bedoeld is; zou je rustig een dutje kunnen doen terwijl je kindje zichzelf een half uurtje vermaakt in de box of blijf je toch alert? Kan jouw kindje zichzelf al een lange tijd vermaken? Bestaat de mogelijkheid om samen een dutje te doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je baby nou in een box of in een bed ligt maakt verder niet veel uit. Ik bedoel .. in bed laat je de baby toch ook een tijdje alleen. (Ik neem aan dat je een veilige box hebt en geen gevaarlijk speelgoed erin hebt liggen).
Een box is er toch juist voor dat je kind niets overkomt in de woonkamer als je even weg bent.
Veel ouders laten hun kindje zelfs voor een paar minuten alleen in hun bedje als ze hun oudste snel van school halen. Deed ik ook een enkele keer. Liggen ze net eindelijk te slapen zou je ze er weer uit moeten halen...
Kreeg daar wel ooit een goeie tip over: doe in zo'n geval een briefje in je jaszak met een notitie dat je kindje in je huis alleen is, voor het geval er eens een keer met jou wat zou gebeuren onderweg. Stel je krijgt een ongeluk onderweg ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing