Wat doe ik met informatie over verwaarlozing van een kind??
Dit is de situatie, ik ken een gezin dat een minimaal inkomen heeft, het gezin bestaat uit ouders, 1 jochie van 4jaar (feb jarig) en 2 honden. Nu het het zo dat de 4jarige knul inmiddels op school zit, maar als moeders geen zin heeft om het kind weg te brengen laat ze hem maar thuis, nu is het natuurlijk zo dat hij niet leerplichtig is, maar dit is natuurlijk volkomen onverantwoordelijk gedrag. Ook krijgt de kleine jong niet fatsoenlijk te eten. Ipv dat mama een boterham maakt krijgt hij een pak koekjes als ontbijt, zodat mama weer terug naar bed kan gaan en verder slapen tot half 4 smiddags terwijl het kind alleen verder in huis is. Als de 4jarige Zegt tegen 1 uur s middags dat hij hingers heeft gebeurt het regelmatig dat hij gewoon naar buiten word gestuurd en geen eten krijgt. Ook is het meerdere malen voor gekomen dat de jongen zonder toezicht op straat liep, er een vrachtwagen voorbij reed en de jongen er gewoon op nog geen meter afstand achterbleef lopen zonder dat zijn ouders hem daar weg haalde, ook gaat hij bijvoorbeeld achter autos staan die wegrijden van parkeerplaatsen. Buurbewoners hebben hem al meerdere keren weggehaald in zo'n situatie.
Maar waar kan ik dit soort dingen melden ???
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.