Hoe zorg ik dat mijn oppaskindje aan mij went?
Bij het oppassen heb ik een meisje van 5 en een jongen van 3. Het meisje is snel aan mij gewend en is aardig en lief. Het jongetje wil maar niet aan mij wennen en wil alleen maar met zijn zusje spelen. Hij schreeuwt neehee als ik hem een handje wil geven als we lopen, als zijn zusje vraagt of hij de schoentjes uit wil zegt hij ja, maar ik mag ze niet bij hem uitdoen.
Hoe kan ik het beste zorgen dat hij aan mij gaat wennen?
PS Alvast bedankt voor alle tips :)
Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben geen fulltime oppasser. Ik pas gewoon af en toe een keertje een paar uurtjes op als bijbaantje. Ik kan dus niet een dag met ze weg en zo. Ik weet dat het jongetje bij zijn ouders wel veel dingen anderen laat doen. Het was vandaag de eerste keer, maar ik heb ervaring met andere oppaskindjes waar ik ook wel eens heb opgepast en die vonden me niet eng en ze accepteerden dat ik ze hielp en handje vast hield. Het jongetje wil ook niet bij mij op schoot terwijl andere oppaskindjes dat wel erg graag willen.
Dat jongentje was eerst best lastig en wilde niet luisteren.
Logisch natuurlijk bij een vreemde,en hij was echt aan het uitproberen hoe ver hij kon gaan.
Is helemaal goed gekomen toen hij eenmaal aan me gewend was,zoiets heeft ff tijd nodig.
Z'n ouders hebben ook nog met hem gepraat en gezegd dat hij moest luisteren,ik bleef gewoon rustig en gaf niet toe als hij door bleef zeuren.
Toen hij merkte dat ik niet toegaf als hij vervelend was werd het ook al minder.
Komt vast wel goed!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.