hoe leer ik mijn dreumes (15 maanden) dat ze niet moet gillen en schreeuwen?
ze doet dit wanneer haar iets niet bevalt, maar ook juist wanneer ze iets leuk vind of (naar het schijnt) zomaar.
ik begrijp dat wanneer ze nog niet kunnen praten het een manier van aangeven is dat iets niet bevalt, iets gepakt "moet" worden, maar ik wil haar graag leren dat het ook zachtjes kan (of...komt dit later misschien vanzelf?)
negeren, boos worden, gewenst gedrag benoemen en nee/niet doen zeggen werken allen (nog?) niet
het is erg vervelend omdat de kleine er steeds wakker van wordt:(
Toegevoegd na 8 minuten:
er wordt bij ons in huis niet geroepen/geschreeuwd naar elkaar, misschien dat ze het bij de creche andere kinderen ziet doen (ga ervan uit dat de leidsters dit niet doen:)
Toegevoegd na 17 minuten:
denk dat het met name om aandacht vragen en enthousiasme gaat, voorbeeld: als de kat langsloopt wijst ze en gilt om hem vervolgens achterna te willen gaan en te aaien, kusjes geven en knuffelen:)
of boos wanneer bijvoorbeeld het keukenkastje niet opengaat (zit kinderbeveiliging op want daar mag ze niet aankomen) of ze haar hap eten (haar zin) niet, of in geval van het eten niet snel genoeg, krijgt.
ZE KAN DUS NOG NIET PRATEN , DAT IS / VIND IK HET LASTIGE AAN DEZE SITUATIE
Toegevoegd na 6 dagen:
ben ook niet voor straffen in de zin van op de trap/ stafstoel etc omdat ik denk dat ze daar nog te klein voor is, en heus, een kind mag, nee moet, kind zijn, maar een kind moet ook worden opgevoed en leren dat bepaald gedrag niet mag.
Meestal begrijpen beginnen ze rond deze leeftijd steeds meer dingen te begrijpen.
Het woord "zachtjes" bijvoorbeeld al ze de kat mag aaien.
ik blijf proberen:)
Het is inderdaad bespottelijk om een baby te gaan straffen daar heb je groot gelijk in.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.