Bezorgde Ouder, is mijn kind wel gelukkig?
En dan bedoel ik:
Een kind van 17 (enig kind)
De enige activiteit is 5 jaar actief alleen op de PC (spel Runscape) en MSN
Geen enkele andere interesses
Niet willen werken
Niets nodig hebben (geen meeloper qua merken etc)
Niet uitgaan/ geen interesse in de meiden (verlegen?)
Geen gespreksstof of überhaupt een gesprek mee te voeren.
Niet met ons mee willen naar stad of op visite ( wel mee naar de bios maar dan hoef je niks)
Als de PC verboden wordt schuift hij op naar het volgende beeldscherm (TV, X-Box, Playstation, gameboy)
Allerlei therapieën gevolgd en instanties afgelopen zonder echt resultaat, conclusies, 1e diagnose ADHD op zijn 6e, 2e ADHD/PDD-NOS op zijn 8e 3e Asperger op zijn 12e..
Is het geen nieuwetijdskind of regenboogkind? op zijn 8ste IQ getest redelijk hoog 120
Die eeuwige stempel voor hem? Ik maak me heel erg veel zorgen, zorgen voor straks als hij de maatschappij in moet, moet communiceren, keuzes moet maken, hij doet niets met zijn leven, is gelukkig zoals het nu is als er maar niets van hem verwacht wordt of aan hem gevraagd wordt.
Ik wil hem hier zo graag uithalen maar alles wat ik doe zonder resultaat, sta ik te dichtbij? De stiltes zijn killend ik weet zelfs niet meer waar ik het over moet hebben krijg alleen een ja of nee
Volgende week ga ik met hem na een Psycho Sociale Therapie, daar staat hij gelukkig wel voor open..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.