Wat kun je doen als je in je familie ziet dat het slecht gaat met hun kind?
Ik heb een relatie en in mijn schoonfamilie is veel gebeurd. Mijn schoonzusje wou geen kinderen maar is gedwongen om een kind te nemen door haar man. Zij is daarna in een depressie gezeten en wou niks van het jongetje te maken hebben. Nu gaat dat wel beter maar het kind heeft geen ritme, geen regelmaat en ook niet heel erg veel liefde. Het jongetje krijgt geen aandacht. Dingen die zij in hun opvoeding doen werken averechts waardoor ze met hun handen in de haren zitten en aangezien ik SAW heb gestudeerd in het verleden heb ik wel trucjes. Die willen zij niet aannemen. Als ik alleen met het jongetje ben is het een schat van een kind, zodra de ouders er zijn slaat hij, bijt hij en maakt hij dingen kapot. Ik waarschuw, maar er word niet op gereageerd. Mijn vriend grijpt niet in omdat hij niet van confrontaties houdt.
Bij mijn vriend en schoonzusje thuis hun opvoeding is hun moeder overleden toen zij 8, 6 en 2 waren. 8 maanden later kwam een nieuwe vrouw in huis. Vader is een aparte man, kan niet met gevoelens omgaan. De kinderen zijn toen verwaarloost en daarom wilde mijn schoonzus ook geen kinderen hebben. Haar man heeft eigenlijk niet echt een rot jeugd gehad.
Hij moet altijd drinken, zodra die van het werk komt is het eerste wat ie pakt een flesje amstel. Hij houdt zich niet aan de afspraak dat pas wanneer hun zoon op bed is mag hij drinken. Hij word dan ook een vervelende vent niet agressief. Maar wat kan ik doen als buitenstaander?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.