Zoon van 9 mnd wil niet drinken uit fles/beker, enkel uit borst. Heeft iemand tips?
Mijn zoon is 9 maanden, en wil niet uit de fles/beker drinken. Ik heb dit in het begin aantal weken geprobeerd, omdat hij ook nr de crèche moest of dat vaders een voeding kon overnemen met afgekolfde melk. Maar hij wil het niet, hij heeft de link niet, dat er wat uit komt. Hij word alleen maar erg boos, en wil daarna ook niet drinken. Het was zelfs zo erg dat die 2 dagen op de crèche, dus 3 voedingen, hij maar enkele slokjes nam, boos werd, niet meer wilde, dus niet voldoende aankwam, 's nachts daardoor honger had.
Heb van alles geprobeerd, flessen, andere model flessen, andere spenen, tuitbekers, we hebben tegenwoordig een tuitbeker met siliconen speen, dat gaat iets beter maar ook niet meer dan 3 á 6 slokjes per keer.
Nu wil ik zelf echt absoluut niet stoppen met borstvoeding, maar omdat ik zelf nogal wat hormonale problemen ondervind met de pil die ik slik bij de borstvoeding.. wil ik dit toch langzaamaan afbouwen. Niet dat ik straks in ene stop met de borstvoeding en het met hem een hele strijd word.
Heeft iemand tips?
Verder eet ie goed, tis echt het drinken uit iets anders dan de borst.
juist van het CB, huisarts maar zelfs kinderartsen viel me dit heel smerig tegen. (de sukkels) weet dat dit wellicht een extreem geval kan zijn, maar feit is dat ik niet de enige ben die van het kastje naar de muur gestuurd word. hoop dus dat het hier en daar ogen opent en mensen dit in hun achterhoofd houden als dingen niet gaan zoals het volgens het boekje moet gaan als standaard tips geen zoden aan de dijk zetten.
mijne flikte het met babyzwemmen, om mijn badpak zover los te krijgen dat hij kon drinken ;-)
probeer het eens met een theelepeltje, gewone beker, een tuitbeker, of een rietje. een kind van 9 maanden hoeft niet persé meer te liggen als ie drinkt.
http://www.borstvoeding.com/columns/smaak.html
http://www.ouders.nl/lacta/bv0409.htm
was er ff tussenuit dus lees nu pas je reactie.
die dame van mij huilde eigenlijk niet, ze gilde! bijna 24/7.
afgedaan als huilbaby, een huisarts die beter groenteboer had kunnen worden, CB waar ze de info uit hun eigen boekjes halen en waar je dus ook niet wijzer van wordt.
het kan me voorstellen dat moeders die niet stevig in hun schoenen staan 'het verliezen' en er iets knapt.
ik kreeg wel hulp maar wist dat die ukkepuk bij mij het rustigst was. okay, ik viel in slaap op de wc, aan tafel, liep hele dagen met een draagzak waar ze inzat maar heb me er doorheen weten te slaan.
moeders paste regelmatig op zodat ik rust kon krijgen. verplicht de stad in (om de 10 minuten naar huis bellen en het huilen op de achtergrond horen zodat ik weer snel naar huis ging) wens het mijn ergste vijand nog niet toe (als ik deze had)
heb vanaf dat ze 1 week oud was geroepen dat er iets niet goed is. of ADD (wat ze heeft) er wat mee te maken heeft daar is geen zekerheid over. en nog is het een meid met gebruiksaanwijzing.
nu weet ik beter, maar het is toch belachelijk en in en in triest dat met de kennis die er is moeders met de handen in het haar zitten, op hun tandvlees lopen, en met de huidige wetenschap het wiel zelf uit moeten vinden? ik kan me er nog woedend om maken!!! BAH!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.