Zoon van 9 mnd wil niet drinken uit fles/beker, enkel uit borst. Heeft iemand tips?
Mijn zoon is 9 maanden, en wil niet uit de fles/beker drinken. Ik heb dit in het begin aantal weken geprobeerd, omdat hij ook nr de crèche moest of dat vaders een voeding kon overnemen met afgekolfde melk. Maar hij wil het niet, hij heeft de link niet, dat er wat uit komt. Hij word alleen maar erg boos, en wil daarna ook niet drinken. Het was zelfs zo erg dat die 2 dagen op de crèche, dus 3 voedingen, hij maar enkele slokjes nam, boos werd, niet meer wilde, dus niet voldoende aankwam, 's nachts daardoor honger had.
Heb van alles geprobeerd, flessen, andere model flessen, andere spenen, tuitbekers, we hebben tegenwoordig een tuitbeker met siliconen speen, dat gaat iets beter maar ook niet meer dan 3 á 6 slokjes per keer.
Nu wil ik zelf echt absoluut niet stoppen met borstvoeding, maar omdat ik zelf nogal wat hormonale problemen ondervind met de pil die ik slik bij de borstvoeding.. wil ik dit toch langzaamaan afbouwen. Niet dat ik straks in ene stop met de borstvoeding en het met hem een hele strijd word.
Heeft iemand tips?
Verder eet ie goed, tis echt het drinken uit iets anders dan de borst.